Gå til innhold
Arkivverket

[#74549] Grimsgård, Nes i Hallingdal


Gjest Heidi Austad
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Austad

Sitter her med 'Gards- og ættesoga' for Nes og Gol i Hallingdal. Gol III s. 166: Guri Aslaksd Rud 1656 - 1732 g1m Halvor Tolleivson Rud, Nes. Nes III s. 197: Guri Aslaksd Grimsgård ca 1656 - 1733 g1m Halvor Persen Rud. Da disse er i mitt anetre vil jeg gjerne vite om det er Persen eller Tolleivsen som er det riktige!Takknemlig for svar!Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Hei! Heidi, jeg tror jeg har de opplysningene du trenger, men de ligger hjemme. Kunne du sendt me en epost på : dawidhow@hotmail.com ?Jeg har også et slektstre over familien Grimsgaard,fra et slektsstevne, og har endel opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Austad

Takker for svar, Leif og David. Slik jeg ser det av lenken til Leif er det Tolleivsen som er det riktige. Det var også det jeg hadde opprinnelig, men da jeg leste Persen i Nes-boka ble jeg i tvil. Da blir far til Halvor: Tolleiv Halvorsen Rud, og bestefar: Halvor Olsen Devegge. Bror til Tolleiv: Per Halvorsen Devegge-Rud 1605 - 1694 (Gol III s. 166) er far til Arne Pedersen Høva 1643 - 1728. Arne er også en av mine forfedre. (Jeg er døpt Høva som mellomnavn!)Hvem som var far til Halvor Olsen Devegge vet jeg ikke. Venter i spenning på Nes-bok IV! Og Flå-bok III. Noen som vet når de kommer?Guri sine forfedre er ganske godt beskrevet i Nes-bok III.David: min epost: heidi.147@hotmail.comMvh og ønske om GOD JUL og GODT NYTT ÅR Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.