Gå til innhold
Arkivverket

[#74567] Trenger hjelp til å spore opp foreldre til Oleanna Rønneseth,


Gjest Bjørn Grønhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Grønhaug

Trenger hjelp til å spore opp foreldre til Oleanna Rønneseth, eller all info som finnes om henne.Hun er født 13.10.1883 muligens Vårdal i Askvoll, såkalt uægte barn av gift mand og pige... Usikker på pikenavnet, faren var kanskje gift mand Peder Vaardal og pigen het kanskje Johanne. Jeg tror muligens hennes mor eller bestemor ikke var norsk.. Mannen het vel Jakob Rønneseth, han skulle ikke snakkes om. Ble krigsskadet i første verdenskrig og sendt til gården Rønneseth for pleie. Oleanna levde i Bergen og forsørget sine to sønner, Jacob og Karl Peder Johan Hun døde 24.07.1975. Jeg har funnet en adresse til Fru Marie Vallin i Gøteborg i en gammel sangbok fra 1925, jeg tror det er hennes halvsøster.. men ingen har sagt noe om det.. Tror sangboken er en sangbok fra sjømannskirken tilhørende mannen Jakob.. Det ligger mye rart innimellom sidene i salmebøkene.. Et bilde med hilsen til Olianne Pettersen og hennes to små.. Jeg spør for min kusine, det er hennes far sin familie. mvh Bjørn Grønhaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.