Gå til innhold
Arkivverket

[#74571] Ole Abrahamsen Vasbotten - Ola i Vasbotten - når døde han?


Gjest Gro Vasbotten
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Vasbotten

Han er min 'stamfar', født rundt 1810 som en Tirdal (antakelig i Tærdalen nord for Florø). Han har nok dratt til Vevring og funnet arbeid i Vasbotten, han var ikke eldste sønn i Tærdal. Tar navnet Vasbotten i 1842 etter at han får garden Vasbotten i Vevring gjennom skifte med svigerfar sin.Myten om Ola i Vasbotten er at han hadde mange koner og mange barn. Etter det jeg har funnet ut, har han 3 koner og 6 barn, hvorav Andreas født i 1861 er min oldefar.Nå har jeg lest kirkebøker fra Kinn og Førde/Vevring fra bind til bind, men finner ikke ut når han døde.Jeg vet at min bestefar Otto Bernhard Vasbotten født i 1892 har truffet Ola i Vasbotten, og mytene i familien stammer nok fra ham.Mest sannsynlig finnes det et skifte tidlig på 1900-tallet knyttet til hans datter fra første ekteskap - Anna Olsdatter f. 1839/40 - som tok navnet Vasbotten tilbake på slutten av 1800-tallet. Hvor skal jeg lete?Med hilsen Gro Vasbotten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

BB Naustdal opererer med 4 ekteskap og ni barn, frå dei tre første ekteskapa. Siste barn er født i 1861. Siste ekteskap er inngått i 1873. Eg kan legge inn oversikt over desse, om det er ynkjeleg. BB Naustdal støtter deg i at han kom frå Tirdalen i dåværande Kinn kommune.BB Naustdal har ikkje opplysningar om når Ola dør. Eg finn han ikkje på garden i FT 1900.Anna Judit Olsdtr. født i 1839, gifta seg med Karl Andreas Larsson i 1860, og tok seinare over farsgarden. Dei fekk til saman 10 barn, men ikkje alle vaks opp. Difor er det kanskje lite truleg at far hennar er nemnd i skiftet, då ho hadde barn som arvingar.Eg skal leite litt og sjå om eg finn dødsregistreringa.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Ikkje lett å finne noko her nei.Hans siste ektefelle Anna Lovisa Monsdtr f. Årset 1834 (Førde/Vevring/Naustdal) finn eg heller ikkje noko meir om, verken hennar dødsfall eller registrering i 1900.Det er lite opplysningar om barna hans også i BB Naustdal. Ser av FT 1900 at ein del har hamna i Kinn/Florø.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Vasbotten

Eg har funne giftermål med Ane Sophie Lene Marie Wasbotten i 1839. Dei får dottera Anne i 1839. I slutten av februar 1840 døyr søstra til Ane Sophie, og Ane døyr 7. mars. I 1841 døyr faren til dei to søstrene. Då tek Ola over garden og tek namnet Vasbotten. Eg greier ikkje helt lese slifteprotokollen. Så gifter han seg med Bolette. Ola og ho får tre born. Bolette døyr i 1853, deretter gifter han seg med Lydia og dei får Bolette og Andreas (min oldefar). Lydia døyr i 1873, og då må han gifte seg på nytt etter ditt syn.Ane Olsdatter (nå er jeg lei av å skrive nynorsk) er født i oktober 1839. Hun ble gift med enkemannen Karl Wefring med tre små barn. Hun får 4 - 6 barn og få vokser opp, men så oppstår hun på nytt med navnet Vasbotten i folketellingen av 1900 og da har hun sønnen Anders. Jeg tror at på det tidspunktet er Karl og at hun flytter hjem til Vasbotten for å ta seg av faren. Høres dette fornuftig ut?Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Oversikta stemmer rimeleg bra med BB Naustdal. Eit og anna dødsår/gifteår som ikkje er heilt likt, men ikkje vesentleg.BB Naustdal opperer med 6 barn i andre ekteskap: Per Andreas 1842, Anna Sofia 1843, Berta Jakobia 1845, Abraham 1847, Jakob Matias 1849, og Henrikke Lovisa 1851.Anna Lovisa som Ola giftar seg med i 1873 er søster til Lydia.Ut frå BB Naustdal, ser det ut som om Karl Wefring har overteke garden på Vassbotten allerede i 1867. Karl og Ane Olsdtr blei gifte i 1860, og budde budde på Vevring fram til dei overtok garden på Vassbotten. Ut frå fødslane til barna, ser det ut til at familien har budd på Vevring etter at dei overtok garden på Vassbotten (Dei to er nabogardar) Alle barna som er fødde fram til 1878 (8 stk) er oppført fødde på Vevring i kirkeboka. I 1881 og 1882 skal dei ha fått to dødfødte barn. Det første har eg funne i kirkeboka (døde 1881), og då er det oppgitt bustad Vassbotten.Karl var ordførar på Vevring frå 1868 til han døde i 1900. I perioden 1862-1882 var han fleire ganger på Stortinget. Han døde på heimveg frå fylkestingsamling. Altså ein garva politikar dette.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Litt meir forvirring omkring når Ane og Karl flytta til Vassbotten. Pernille som er fødd i 1867, blir ved konfirmajonen 1883 oppført både som fødd og busatt på Vassbotten. (nr. 9) Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Vevring i Førde, Ministerialbok nr. E 1 (1881-1911), Konfirmerte 1883, side 88. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4545&idx_id=4545&uid=ny&idx_side=-90>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Det same er det ved dødsregistreringa til Boletta som er fødd i 1870, og dør i 1887 (nr. 17) Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Vevring i Førde, Ministerialbok nr. E 1 (1881-1911), Døde og begravede 1887, side 163. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeOle som blir konfirmert i 1879 står oppført med fødestad Vevring, utan oppholdsstad. (nr. 143) Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Førde, Ministerialbok nr. A 11 (1877-1880), Konfirmerte 1879, side 86. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gro Vasbotten

Takk skal du ha. Jeg tror jeg får gå gjennom familiebibler neste gang jeg er i Florø. Blir nesten nødt til å finne ut av dette. Vedlagte bilde viser 6 av barna med etterkommere.MVH Gro

bilete8573.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Hei Gro.Eg ser ut frå oversikta di, at det står ein del opplysningar i BB Naustdal som du manglar.Eg har også tatt nokre telefonar til ein del eldre personar med god hugs. Dette har ført meg til hans femte ekteskap Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Eikefjord i Kinn, Klokkerbok nr. E 1 (1864-1899), Ekteviede 1881-1882, side 162. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5266&idx_id=5266&uid=ny&idx_side=-114>Lenke Permanent bildelenke: LenkeSom du ser, så flytta han 'halvegs' heimat, til Hatleset.Her er då gravferda hans i 1895 (nr. 6) Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Eikefjord i Kinn, Klokkerbok nr. E 1 (1864-1899), Døde og begravede 1895-1897, side 185. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeDet kan jo då stemme bra at bestefar din har møtt han, sjølv om han berre var tre år gamal, og Ola var i 90-åra.Eg får ta litt forbehold, men dette kan være gravferda til den femte kona hans, sjølv om fødselsåret ikkje stemmer heilt med det som er oppført ved ekteskapet (nr. 1 1907) Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Eikefjord i Kinn, Ministerialbok nr. E 1 (1890-1916), Døde og begravede 1907, side 118. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er dåpen hennar (nederst) Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 4I (1822-1840), Fødte og døpte 1840, side 178. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Vasbotten

Fantastisk!Jeg må fordøye dette. Jeg tror forøvrig at bestefar sin husk er en kombinasjon av familiehistorier og hans egne minner. Jeg skal gå gjennom linkene dine, og komme tilbake til deg. uansett hvordan en snur og vender på det så er dette Sunnfjordssoge av skikkelig kvalitet.(NB! Vi har hytte i Stavang og kommer til å være der fra 20. juli, ta kontakt hvis du synes dette er diskusjoner vi kan ta videre)Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Ja, det er fint på Stavang. Eg gløymde å fortelle at etter det eg har fått opplyst, var han barnlaus både i fjerde og femte ekteskap.Eg ser at det blir opperert med ulike fødselsår på Ole. Eg har sett både 1810, 1811, 1812, 1813 og 1814. Ser ut til at dåpen i alle fall er i febr. 1813. Lenke I siste ekteskapet er det oppgitt fødselsår 1812. Kanskje blei han då fødd heilt på slutten av 1812?Eg kan jo også opplyse at eg også har aner som flytta frå både Vevring og Tirdalen kring 1800, men eg har ikkje funne nokon felleskomponent endå, men det kan jo dukke opp.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Vasbotten

Du kan lese mer om funnene mine her: http://www.myheritage.no/site-75175421/vasbottenJeg skal nå oppdatere med den nye informasjonen over.Generelt er det slik at min interesse for Ola i Vasbotten er knyttet til familiemytene om han. Dernest den særegne skrivemåten av navnet Vasbotten som det er 64 i landet som har som eneste etternavn.Deretter er interessen knyttet til Andreas som er min oldefar og etterkommerne hans som da nødvendigvis er min nære slekt.Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.