Gå til innhold
Arkivverket

[#74578] Hva er Hammer Sogn


Gjest Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Hei! I FT 1900 for Oslo var jeg borti Hammer Sogn som fødestad, er det et eget kirkesogn i Oslo eller er det Hamar? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Arne har ganske sikkert rett, men dersom det var denne var denne karen her: Carl Reinhard Olsen, som ved FT1900 oppgis å komme fra Hammer (nr. 93920 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f00301&gardpostnr=3661&personpostnr=93920&merk=93920#ovre>Lenke ) som er av interesse, så er det faktisk på Storhammer i Vang han er født i 1854. (nr.758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Hei Iver og takk for responsen. Det var ikke helt denna karen som var av interesse, men har du ei mailadr så kan jeg sende ei lenke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg fant objektet som var av interesse i KB for Hamre, så da var innlegg 2 riktig. Takk til både Arne B. og Iver. Men et nytt spørsmål, hvilket kirkesogn i Oslo dekker Pilestredet - Ullevålsveien (St. Olavs gt. bl. a)? mh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.