Gå til innhold
Arkivverket

[#74597] Opplysninger/foto Jonas Rein Simonsen Bøe


Gjest Kristoffer Berents
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristoffer Berents

Hei,jeg vet lite om og har ingen bilder av min farfar Jonas Rein Simonsen Bøe født i Bergen 1.9.1873 og døde 21.8.1912 i Bergen. Hans foreldre var Laurits Kristian Bøe og Marie Elisabet Simonsen. Jonas Rein giftet seg med Petra Danhilda Pettersen født 3.10.1882 i Bergen. De giftet seg 11.5.1907 Nygård kirke i Bergen og fikk 2 sønner Jonas og Odd. som er min far. Jeg er svært takknemlig for opplysninger og meget gjerne et fotografi av Jonas Rein Simonsen Bøe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Aase Andresen

Hei. Jonas og Petra sa ja til hverandre i Laksevåg kirke 11.05.1907. Laksevåg var i 1907 en del av Askøy kommune, senere egen kommune, og i dag en del av Bergen kommune. Se vigde i Laksevåg 1875-1911. Jonas ligger begravd på Nygård gravplass på Laksevåg. Se gravminer 360766 Jonas Rein Bøe Skipsfører 0109 1873 1408 1912 m A00 1 2 Vis Nygård Bergen Nygård Hadde tittel som skipsfører. mvhPer Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kristoffer Berents

Hei, takk for svar. Dette var nok opplysninger jeg kjente. Jeg er interessert i opplysninger om hvilke skoler Jonas Rein Simonsen Bøe gikk på. Dessuten hvilke skip/rederier han var hyret på/arbeidet for. Også svært gjerne et fotografi av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.