Gå til innhold
Arkivverket

[#74601] Brithe Ellingsdatter Sletta, Grytten


Gjest Kåre J. Flatmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre J. Flatmark

Brithe var Iver Jørgensen Brøste's 3. ektefelle. De giftet seg i Kors Kirke's annex den 25. april 1813. De slo seg ned på Gravdehaug husmannsplass på garden Flatmark. Imidlertid har jeg vansker med å finne ut hvem som er hennes forfedre. Navnet Sletta kan tyde på en kontakt på den garden, men jeg finner ingen ved navn Elling der. Brithe er sikkert født 1780 - 1795, men jeg finner henne kun omtalt i forbindelse med giftemålet. Det er en Brithe Ellingsdatter Sletta som døde i 1839, men så vidt jeg kan lese er hun kun 2 mnd gammel. Imøteser hjelp vedr. denne Brithe Ellingsdatter Sletta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Den 18 nov 1810 der de jordfester et dødfødt barn, kalles hun for Brithe Ellingsdatter Brude.Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Grytten, Ministerialbok nr. 544A03 (1807-1817), Døde og begravede 1810-1812, side 681-682. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16028&idx_id=16028&uid=ny&idx_side=-122>Lenke Permanent bildelenke: Lenke.I januar 1780 døpes Elling Brudebakkens datter Berit.Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Grytten, Ministerialbok nr. 544A02 (1764-1806), Kronologisk liste 1780, side 205-206. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.