Gå til innhold
Arkivverket

[#74604] proxy error, scannede tinglysningsdokumenter


Gjest Erlend Eriksen Mæhlum
 Del

Recommended Posts

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Ser ikke ut som om de scannede tinglysningsdokumentene virker. Får bare opp dette etter en lang stund:Proxy Error The proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request GET /URN:tl_read.Reason: Error reading from remote server--------------------------------------------------------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling O. Hagerup

Eg har nøyaktig same problem, men setning nr. 2 hjå meg sluttar slik: 'GET /URN:sk_read'Irriterande.Er det håp om at dette blir retta før etter juleferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling O. Hagerup

No får eg denne meldinga:Bad Gateway The proxy server received an invalid response from an upstream server.--------------------------------------------------------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Det feil på en server. Vi prøver en omstart av det systemet, men det tar tydeligvis litt tid før serveren kommer opp igjen. Det skyldes nok automatiske diskkontroller under oppstarten.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ser ut som det tar tid å få rettet ja. Jeg får samme feilmelding som Erling 4 og 1/2 time etter forrige innlegg. Håper det blir ettet snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Tok litt lengre tid. Det var nok mere enn en vanlig feil. Likefult har vi akkurat fått serveren opp i vedlikeholdsmodus. Takk til Yngve i Bergen for det. Så nå jobber jeg med å rette feilen. Det synes å være en feil i disksystemet, og jeg må sjekkes noen TByte med filer. Jeg har godt håp om at dette nå er oppe igjen om en time eller to. Kryss fingrene for at det ikke dukker opp feil under sjekken.Feilen berører tinglysing, skifte og PDF utskriftsfunksjonene.Første juledag er ikke den beste dagen i året for slike feil ;-)Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Eg må berre seie at eg er full av beundring for at nokon sit med slikt i timesvis om kvelden på ein fyrste juledag.Håpar det løyser seg. :-)Mvh. Torbjørn Igelkjøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Det er fremdeles feil på serveren, men nå har jeg fått i gang igjen tjenestene, så noe treghet kan påregnes fra tid til annnen. Får bare håpe de holder seg oppe til over helgen.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Tusen takk for at du/dere står på for oss på denne måten! Nå ser det ut til at alt virker fint så nå skal snøen få lave ned ute. Jeg går 'i hi' med PC-en for en tid :o) Fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Nå spør jeg vel om noe dumt, men hvordan kommer en inn på de scannede tinglysningsdokumentene? Er det scannet noe for Frosta og Åsen(i Frostens prestegjeld) i Trøndelag? Skulle gjerne ha prøvd å finne noe i 1748 og 1755 om min forfar Arnt Arntsen Hanebogen som tok husmannsplass i Saltbuviken i 1748(ifølge brev som er utlagt her på Digitalarkivet), og overtok gården Hanebogen 14.04.1755(ifølge bygdebok). Det er kanskje pantebøkene jeg finner dette i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Fant ut av det selv, og det ser ut som om det kun er scannet for Hedmark og Oppland. Så jeg får nok vente til jeg kommer meg til Stjørdal bibliotek i februar mars og se det på mikrofilm om det ikke er utlagt til da. Nå er vel sidene i tingboka i tiden rundt 1755 med temmelig svak skrift for Stjør-og Verdal hvor Frosta og Åsen gikk under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Til Anne Lise Hovdal: du må trykke i den hvite runningen for panteregisteret. I registeret finner du henvisning til panteboken boknr og sidenr For sikkerhets skyld; link til registeret for nord-trøndelag:[url="http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?idx_primreg=kilde&idx_fylke=17&idx_soren=all&idx_textsearch=&js=j>Lenke Link til pantebøkene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.