Gå til innhold
Arkivverket

[#74621] Finneslekt.


Gjest Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

Jeg var så heldig å få Segersteds samling i julegave,bak i boka er det flere bilder og bilde nr.1 xxix,omtalt som Ola dreng fra Røgden er som å se min bror.Er det mulig å finne ut noe mer om hvor han kom fra og hvem hans foreldre var. Jeg har finneslekt fra Askogsberg og Pylktorpet/Rosinmäki i Östmerk i Sverige.Har fått fastslått følg.finske slekts navn:Oinoinen,Tarvainen og Vaisinen. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Ved å gå inn på Dis-Norges hjemmeside på Distreff og ved å søke på navnene du har oppgitt fremkommer mange personer. Du må bare huske på å krysse av i rubrikken for Sverige og Norge hver for seg og fylle ut nødvendige info. Min kone har også mange finske røtter til Finnskogen, men ikke de navnene du har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Mette! Kontakt Solør Slektshistorielag (mmellem()online.no)Så vil du sikkert få svar og mere en du aner om dine finske røtter via Ola Dreng fra Røgden. Laget har en innholdsrik database når det gjelde finne slekter. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.