Gå til innhold
Arkivverket

[#74622] Paul Pedersen f/11-4-1857 i Sjåstad i Lier?


Gjest rune paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ft 1900[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=f00626&gardpostnr=82&personpostnr=982&merk=982#ovre>LenkeEldste sønns dåpKildeinformasjon: Buskerud fylke, Frogner i Lier, Ministerialbok nr. 15 (1883-1894), Fødte og døpte 1889, side 87. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Her er vielsen til Ole Ellensen (skrives også Elensen og Ellingsen), men her er brudens navn Berthe Ragne (ikke Dorthe...) Simensdatter, så en må tydeligvis regne med litt svinn!!! Nr. 1: LenkeAstrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Berthe Hellene ble døpt 2. januar 1802. Hun var datter av Simen Paulsen Hafskiold og Anne Maria Helgesdatter (fra Hval). Du finner familien (minus Berthe) i 1801-tellingen på Hafskiold Hovedgaard i Lier (nr. 40). Du kan dessuten lese mer om familien under Søndre Haskoll (Hafskjold/ Hafskiold/Haskoll - kjært barn osv.) i Liers historie, som er lagt ut på nettet. Kanskje noen kan hjelpe til med lenker??Ole Ellensen ble døpt 18. mars 1787, sønn av Ellen Svendsen Meeren og Kari Nielsdatter. 1801: Mehren (gård nr. 28). Du finner mer om dem under Søndre Meren (Liers historie), se Bruk II og Bruk IIb.mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rune paulsen

Jeg vi takke, så langt, alle dere som har hjulpet meg med å finne min slekt i Lier\Sjåstad. At det finnes så mange hjelpsomme mensker er overveldene. Samtidig så ønsker jeg dere et Godt Nytt År, så leter jeg videre til neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.