Gå til innhold
Arkivverket

[#74627] Frants Frantsens Floor's aner-


Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei Som sikkert mange andre har jeg Frants Frantsen Floor som ane. Jeg har stoppet der, da jeg ikke har funnet noen kilder her i Norge som forteller om hans foreldre eller opphav. Jeg har heller ingen kilder om hvem som var hans svigerdatter Ingeborg Bjørnsdatter 'Ingeborg levde trolig enda i 1588, idet en klokke i Løken kirke, «støbt udi Osloe Aar 1588» bar navnene «Hrr Augustinus Fransson Præst til Høland, Ingeborg Biønsdatter'Men, i forbindelse med en etterlysning på DIS Norge kommer det fram at en Bruce Rognan har lagt ut dennne siden [url="http://mypages.allwest.com/~rognan/genealogy/pafg160.htm#4134>Lenke Men, hvor har han kildene fra? Og er disse til å stole på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fredrik J. Skjørten

Hei. Jeg vil sterkt anbefale at du følger Berit's råd(2). Disse artiklene av Odd Ottersen gir mye informasjon om Frants Franssøns etterslekt. Din lenke har jeg ingen tro på. Ottersen gjengir opplysninger om at den norske Flor-slekten først begynte å bruke Flor-navnet på 1600-tallet. Jeg kommer fra Askim, og er etterkommer i 12. ledd etter Frants Franssøn. I min slekt ble fornavnet Frants brukt i hver 2. generasjon fram til 1830. Senere ble oppkallingen 'modernisert' til Fredrik. Ditt slektsnavn kan indikere at du og jeg også er i nærmere slekt, min farfars far kom fra Olberg i Askim. Hilsen, Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei til Berit og FredrikDen har jeg lest, og som jeg skriver har jeg ingenting mer på disse to jeg nevner. Hvilke kilder Bruce Rognan har brukt vet jeg ikke, men det var derfor jeg la ut spørsmålet. jeg har heller ikke tro på disse opplysningenem selv om de ser troverdige ut. Jeg er 13 ledd etter Cyprian Augustiniussen Hemnes. Forøvrig kommer min morsslekt fra Høland, min bestefar kalte seg Olberg etter en husmannsplass han kjøpte rundt 1900. Hilsen Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei ErlendDen siden bruker jeg flittig. Jeg skrev innlegget for å undersøke om sannhetsgehalten i sidene til Bruce Rognan. I forbindelse med en etterlysning på DIS Norge fikk jeg et spørsmål angående Ingeborg Bjørnsdatter. Jeg hadde aldri sett sidene til Bruce Rognan tidligere, og har heller ikke til hensikt å bruke denne informasjonen, da det ikke fra noen norske slektshistoriske opplysninger har kommet frem noe mer. Hilsen Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.