Gå til innhold
Arkivverket

[#74630] Hvor i USA døde Martin Jonson Høsteland, og når?


Gjest Jostein Fleten
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Fleten

Jeg har hørt at han var skogsarbeider og skal ha dødd av at han fikk et tre over seg. Er det noen med godt kjennskap til søk i amerikanske medier som kan hjelpe meg?Her er de linkene jeg har funnet på han i Norge:Ft-1900: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01266&personpostnr=381&merk=381>Lenke Første Reise til USA 1901: Lenke Utreise etter å ha vært på besøk i 1909:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Martin døydde i Rock Bay, som ser ut for å vera i Victoria(?), British Columbia.Denne dama kan kanskje hjelpa deg med å finna obituary(nekrolog): LenkeDet var forresten ei dame også, Alma Dorothy Hostland, ho døydde Essondale(også BC) i 1962, og vart f.1913, kan faktisk vera dottera (fødd etter han døydde) hans, evt. svigerdottera...Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Fleten

Takker for kjappe svar.Dette blir dagens presang til min siste gjenlevende tante som fyller 86 år idag, Martin var hennes onkel.Tilfeldigvis begynte vi å snakke om våre forfedre igår kveld, uten at hun visste om skjebnen til Martin.Vi kan nok se bort ifra at Alma i innlegg 3 er datteren. I innlegg 4 får vi opplyst at hun hadde russiske foreldre og het Frey til pikenavn. Men ektemannen er jeg mere nyskjerring på. Hvem er foreldre til Georg Bernhard Hostland? Kansje foreldrene hans kommer fra Hosteland i Masfjorden.... og til innlegg 2, er det mulig å legge ut lenken til hvor du fant 'British Columbia Death Index'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Georg og Alma giftet seg 15 juni 1932: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/IGI/individual_record.asp?recid=100053879738&lds=1&region=11&regionfriendly=North>Lenke America&frompage=99 Foreldrene til Georg var Julius Klemmetsen Hostland og Berit Larsen. Julius Clemet Klemmetsen Hostland og Berit (Berta)Larsen giftet seg 11 juni 1896: Lenke America&frompage=99Julius Klemetsen ,3 juli 1863 (FS): LenkeKirkeboken(øverst): Lenke Julius Klemmetsen i 1865,på Høstlandet(Hostland?) i 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Til(11)Name: Martin Johnsen Hostland Event Date: 1912 8 19 (Yr/Mo/Day) Age: 33 Gender: male Event Place: Rock Bay Reg. Number: 1912-09-052831 B.C. Archives Microfilm Number: B13086 GSU Microfilm Number: 1927114Lenke surname=(hostland) /1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Fleten

Ser at lenken i innlegg 9 er Julius. Her er den rette til Martin : LenkeNår jeg googler 'Martin Hostland' finner jeg 3 sider, alle rettet mot sistnevnte som søkte om Borgerbrev i 1888.Så dermed har vi 2 stk Martin Hostland, mens den den som er nevnt i innlegg 12 er den jeg søkte etter.Takker for god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.