Gå til innhold
Arkivverket

[#74633] Oppslag i den kommunale tellingen for Bergen i 1912. Engel Olai Madsen m/fam.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Engel Olai Madsen var stuert og født i Askvoll 1862. Han giftet seg som enkemann 19.03.1901 i Johanneskirken med Johanne Martine Norbeck, f. 1876. Ved tellingen i forbindelse med stortingsvalget i 1906, bodde familien i Vestre Jernbanegate nr.5. Jeg er interessert i hvor de bodde i 1912, og ikke minst vilke barn de hadde og når de var født. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Lyder Sagensgate 12, 2. etasje i 1910 og 1912:Engel Olai Madsen 1862 2003 Strømmen Askevold Søndfjord Stuert g 1881 Lyder Sagensgate 12, 2den etage, Johanne Marthine Madsen f. Norbech 1876 1903 Bergen gift, Cathinka Mathilde Madsen 1885 2801 Bergen Forretningsdame ugift, Hildur Norbeckka Madsen 1897 0110 Bergen skolepige ugift, Erling Johan Madsen 1904 1408 Bergen skolegut ugift, Aslaug Helene Madsen 1906 2809 Bergen ugift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for meget rask respons på mitt spørsmål en andre juledag. Jeg er imponert. Da må han trolig ha fått datteren Hildur utenom ekteskap i 1897, all den tid første kona døde i 1894. Mellomnavnet til Hildur kan tde på at det er andre kona, Johanne Martine som er mora. Hennes pikenavn var Norbeck. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Antagelsen stemmer:Født 1. okt. døpt JK 31. okt. 1897 Hildur Norbæk, datter av Enkemand Sømand Engel Olai Madsen, født 1862 og ugift Johanna Martine Norbæk, født 1875, adresse Vestre Jernbanegade 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Yngve.Jeg hadde akkurat funnet dåpen i kirkeboka. Jeg kunne ikke se noen annen fornuftig grunn til jentens mellomnavn.En forsatt god jul til deg og dine.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.