Gå til innhold
Arkivverket

[#74638] Stange/Ottestad: Etterkommere av Ferdinand Wold f. 1870


Gjest Randi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Hagen

Hei,Jeg søker opplysninger om etterslekten til Ferdinand Wold (f. 1870 Nes) og kona Syverine Larsen f. 1867 (Ottestad). Ved FT1900 bodde de på Tømte øvre i Stange og hadde barna Laura Wold f. 1981, Alfred Wold f. 1892, Magda Wold f. 1895, Sigurd Wold f. 1897 og Frida Wold f. 3.3.1900.Alle opplysninger mottas med stor takk!mvh Randi Hagen, oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Du finner en del med Wold-navnet på Dis Gravminner , Stange: LenkeVet jo ikke om dette kan være etterkommere men du får kikke litt der om du finner noe av interesse. Du må nok dobbeltklikke på lenken for å se gravstøtten.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I mine Stangebøker finner jeg på s. 53 , bind 1, nevnt : ' I 1903 er Ferdinand M. Wold ført som eier av nedre Tømte. Fra 1917 er Johan Jensen ( dattersønn av Peder Halvorsen) eier av nedre Tømte.'Samme bygdebok finner du digitalisert om du søker. Har ikke funnet hvor familien havnet etter 1917, mulig det kan stå i utflytterlister fra Stange?Lykke til med søkingen. Håper noen fra lokalområdet kan hjelpe deg med etterkommere.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Hei!Familien flyttet til Elverum. Ferdinand Wold døde der 6. juli 1913 (Lenke). Enka Severine Wold døde 7. mai 1955 og er gravlagt i Elverum.Sønnen Alfred Vold (1892-1961) var mekanisk arbeider på Vestad i Elverum og senere kaffebrenner. Han var først gift 4. okt. 1915 i Elverum med Karen Olufsdatter Stenberg fra Kynnberget. Som enkemann ble han gift 25. okt. 1919 i Elverum med Bergljot Nordhagen (1896-1961) fra Søre Osen.Jeg vet ikke noe om de andre søsknene, men noe etterslekt er vel å finne i Elverum, bl.a. en Ferdinand Wold (1924-2002).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Hei, Ronny! Tenk at du visste dette! Spennende! Tusen takk!Da er jeg spent på om det er noen fra Elverumsområdet som kan kjenne til enda mer om familien. Kanskje jeg burde ha lagt inn en ny etterlysning merket Elverum. Men jeg avventer litt.Hilsen Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Hei Egil!Syverine var kusina til oldefar. Det var spennende å få høre fra Ronny at familien flyttet til Elverum. Er det ikke utrolig hvor liten verden er, og at en kan få svar på noe slikt på bare noen timer her på Digitalarkivet? Fantastiske debattanter i dette forumet! Hjelpsomme Gunn og Ronny - også du som har lenker i fleng, Egil!Jeg finner ikke helt ut av innholdet bak lenkene, siden jeg tror at det kanskje har med Ferdinands aner å gjøre? Jeg ser hovedsaklig på etterslekta til Syverine, siden jeg kjenner forfedrene hennes.Har du navn på barnebarna til Ferdinand og Syverine, Egil? Jeg har e-postadresse randihag@hotmail.comHa en fortsatt fin romjul! Tusen takk for tipsene! Nå skal jeg se nærmere på innleggene du refererte til. :)mvh Rand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.