Gå til innhold
Arkivverket

[#74649] Tydehjelp Hvaler 1800.


Gjest Kjell Lauritzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Lauritzen

Kan noen hjelpe meg med å fylle ut her ? (nr 7, h. side:).........Desember m: 28 ............. Johanes Bærms (?) Hustru Grete Larsd. ......... døde i barselseng og blev forløst med et barn og ........ tilbage........ 32 aar.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7407&idx_id=7407&uid=ny&idx_side=-80>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Slik jeg leser det: forestaaende desember m. 28 kastet Jord paa Johanes Bærms(?) Hustru Grete Larsd. der døde i Barselseng og ble forløst med ett Barn og ett tilbage som hun døde med - hun var 32 aar.(Litt usikker på om det er Bærms eller Bærens.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Takk for det. Godt å støtte seg til lokalkjente folk ! Det ser ut til at jeg hadde en del slekt på Hvaler på 17-1800-tallet, men så ser jeg at det dessverre mangler en god del kirkeboksider her. På 'døpte' er det et hull mellom 1759 og 1796, og ekteviede mellom 1761 og 1798. Hva kan ha skjedd her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Alt i orden !Det var i min.boka 1749 - 1816 det var de store lakunene. I min.bok 1758 - 1796 står det jeg savner av opplysninger. Det var altså jeg som ikke hadde sjekket godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.