Gå til innhold
Arkivverket

[#74650] Anna Lena Mattsdatter, f 1808 i Sverige.


Gjest Kirsti Rye
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Rye

Jeg undres om det er mulig å finne fødselen, og dermed foreldrene til Anna Lena.Hun er født 4 mars 1808, jeg vet ikke hvor. Opplysningen om fødselsdag stammer fra husforhør i Børstil, Svartnø 1861-1866.Ifølge FS giftet hun seg 22 okt 1836 i Harg, Stockholm, med Mattias Loberg. Dette har jeg ikke bekreftelse på, men det kan stemme at de giftet seg i 1836.Mattias er ifølge det samme husforhøret f 24 feb 1818.Dersom det er noen som har anledning nå i romjulen til å finne bekreftelse på giftermålet og evt dåpen til Anna Lene og Mattias, hadde det vært supert.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Kan bekrefte at vielsen var i Harg, Stockholm 22.10.36. Lysningsdagene var 18. og 25.09. og 02.10. Han 19 og hun 28 år. Hun kalles 'piga Anna Lena Matts Dotter Lyberg i från Krus Torpet'Genline FamilyFinder GID 2429.9.61900Ved husforhøret 1861-66 for Børstil, Stockholm, bodde de på Svartnø ägorGenline FamilyFinder GID 2414.20.64400Fødselsdataene får jeg å bli de samme du nevner. Fødested er oppgitt til 'B', tolker det som Børstil, men finner ikke Anna Lena døpt i Børstil - heller ikke i Harg, eller i husforhøret 1836 på Krustorpet i Harg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Tusen takk til deg Trond for å ha funnet bekreftelsen på vielsen. Det var en fin romjulsgave å få.Jeg regner med at fødselsdataene i husforhøret er riktige, men sikker kan jeg jo ikke være uten å ha dåpen.Det kan vel hende hun har hatt tjeneste på Krustorpet i 1836 og er født et annet sted, men det er jo vanskelig å vite.Hjertelig takk for hjelpen så langt.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.