Gå til innhold
Arkivverket

FT 1910


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Jeg håper dette bare er en midlertidig feil, men nå har dere snudd datosystemet på noen personer men ikke alle Min lenke

 

Og hvorfor står det femdeles minus-tegn foran FT 1910 noen steder i overskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dette bare er en midlertidig feil, men nå har dere snudd datosystemet på noen personer men ikke alle Min lenke

 

Og hvorfor står det femdeles minus-tegn foran FT 1910 noen steder i overskriften?

 

Det har vært en oppdatering i formiddag på sidene for 1910-tellingen. En av nyhetene er at du nå kan velge datoformat. Hvis du går inn i Min profil kan du bestemme hvordan du ønsker å se datoen.

 

Datoer som ikke er rene datoer etter formatet dd.mm.åååå ved at de f.eks. har % eller !! i seg, blir ikke endret, men vist etter slik de ligger i dataene åååå.mm.dd

 

Hvilke minus-tegn tenker du på? I menylinjen til på digitalarkivet.no? Det har vært dere hele tiden og er ikke noe vi enkelt kan fikse på, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då skal eg nytte høvet til å kome med eit STOR takk - sidan eg er av dei som har klaga høgt over "feil" datoformat, skal eg også vere høgrøysta i takka for at dette no er retta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då skal eg nytte høvet til å kome med eit STOR takk - sidan eg er av dei som har klaga høgt over "feil" datoformat, skal eg også vere høgrøysta i takka for at dette no er retta!

 

Eg vil også takke så mykje for at dette er blitt mogeleg. Eg følgde den korte rettleiinga til Bent Vangli om å gå inn på kontrollpanelet på "Min profil" her på forum, men der var ingen val å finne for datoformat. Så sende eg epost direkte til Vangli og spurde korleis dette kunne ha seg. Servicen var upåklageleg. Kort etter kom det svar med lenkje som førte meg rett til FT 1910 – og rett datoformat! Eg trong ikkje å gjere noko som helst. Det verka som om Vangli hadde gjort jobben for meg, og det var no verkeleg meir enn eg kunne vente. Men etterpå har eg tenkt at det var kanskje i kontrollpanelet på FT 1910 ein skulle gå inn og velje dette datoformatet. Men det mest naturlege for meg når eg no var inne i forum var å halde meg til profilinnstillingane der. Det er ikkje alltid greit å vere oppvakt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for svaret jeg fikk.

 

Jeg tror nok jeg får fortsette med det nye bakvendte datosystemet. Hvis ikke så kan jeg jo risikere å ikke finne personer som ikke har "rene datoer". Dette handler jo tross alt bare om en vane når det kommer til stykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.