Gå til innhold
Arkivverket

[#74656] Fredrik Christian Heggelund Larsen f.6 mars 1825


Gjest Alf Mork
 Del

Recommended Posts

Hei P.g.a. god hjelp med forrige søk etter slekt,drister jeg meg atter med ett søk: Fredrik Christian Heggelund Larsen f.6.mars 1825,Marisletta-Tromsø,og konfimert 25 jun.1843. Foreldre:Lars Olsen og Martha Malene Hansdatter.Men hvor blev Fredrik C.Heggelund Larsen av,og når døde han?? Håper igjen på gode hjelpere!!Med hilsen Alf Peder Mork

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn en lenke til dåpen her: LenkeHar lett litt i Dis gravminner, uten hell til nå. Her er svært mange Heggelund navn.Det er også mange med Heggelund som har emigrert, men jeg kan lete litt i digitale kilder.Mulig kan skriver seg som Larsen siden jeg ikke finner han i 1865, om han da ikke døde tidligere?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tar med kirkebokaiden fra hans konfirmasjon i 1843. Se nr. 12: LenkeDa vet jeg ikke annen råd enn å lese kirkebøker de nærmeste årene etter konfirmasjonen. Kan være han finnes i utflytterliser eller at han døde ung? Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant en litt pussig navnkombinasjon her i 1865, men dette er vel ikke faren hans ? LenkeFinner ingen Fredrik C. Heggelund i 1865 -tellingen. Det er svært tidkrevende med leting etter utflyttede eller døde i årene mellom 1843 og 1865, og jeg har ikke kommet så langt til nå :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dessverre dekker ikke de digitale kirkebøker vielsesåret. Her finner jeg dåpen til parets sønn Kristen Peder Fredriksen i 1868. Se Øverste dåp: LenkeSynes det er merkelig om det finnes to Fredrik Heggelund f. samme år , samme sted?Kan hende du kan finne ut om det er en sammenheng her?Lykke til med letingen,Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Finner denne vielsen i Trondenes. Han heter her Fredrik Heggelund Mathias Hansen,med far Hans Peder LarsenKildeinformasjon: Troms fylke, Trondenes, Ministerialbok nr. 12 (1863-1870), Ekteviede 1863, side 159. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9980&idx_id=9980&uid=ny&idx_side=-161>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, da må det være to med nesten samme navn. Begges alder ca f. 1828, Tromsø?Har prøvd å finne den rette under Dis-treff, men da ble forvirringen større :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ja det må være to.Fr.H.M. er født 1.mars 1828 i Tromsø, mens han i innlegg 1 er f i 1825Kildeinformasjon: Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 7 (1821-1828), Fødte og døpte 1828, side 340-341. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9702&idx_id=9702&uid=ny&idx_side=-172>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunn og alle dere andre!!! Det som gjør det så VANSKELIG er at faren Lars Olsen var en utvist tyv fra Vega som skjulte seg under mangen navn:Olsen ,Hoff , Nilsen ;Mortensen!! Da han giftet bort min oldefar kalte han seg for Lars Hoff!! Men en ting som er 100% sikkert er Fredrik Christian Heggelund Larsen er født6.mars1825 og døpt.23 mai 1825 og konfimert:25 juni.1843 - Finland;KVALØY. Men jeg får lete VIDERE !! M.v.h.Alf Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Det bør vel henvises til tråd: 69559 hvor Lars Hoff etc. tidligere har vært drøftet så enkelte slipper unødvendig dobbeltarbeid! I innlegg 6) tråd 69559 har Per Inge Nilsen gjort rede for familiens bevegelser. Alf! I innlegg 1) angir du at Fredrik var født på Marisletta (=Tisnes), mens det i innlegg 12) nevnes at han var født på Finland. Fredrik var født på Marisletta. Faren ble da angitt som gårdbruker, noe jeg tviler på. Fredrik ble konfirmert i 1843, hans dåpsdato stemmer. Da ble hans fødested angitt til Ekkernes (Kaldfjord). Det stemmer nok ikke, men familien bodde da på Ekkernes. Hans mor blir feilaktig angitt til Martha Bergitha i stedet for Martha Malena. I innlegg 12) skriver du at 'da han giftet bort min oldefar, kalte han seg Lars Hoff'. Her går nok presten etter hva som stod i kirkeboka angående navet på barnefarfen. Hvem var så din oldefar, var det Fredrik?? Skal man regne med hjelp, bør man nok gi de nødvendige opplysninger han måtte sitte inne med. Det er en interessant slekt du baler med. Med hilsen og vel overstått Jul! Alvin A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunn Nei dette var nok et skudd i blinde.Lars Hoff og Martha Malene Hansdatter bodde og endte sine dager på Ekkernes,Kvaløy. Martha var datter til Hans Sørensen og Berith Gabrielsdatter og i rett linje til Ebeltoftslekta. De fikk fire barn:Hans Olai Larsen f.16 sep.1823 - Fredrik Christian Heggelund Larsen f.6.mars 1825.-Martha Bergitte Larsen.f.23 aug.1829.Og min oldefar Søren Hagerup Larsen.f.16.aug.1832. Jeg har alt, unttat om Fredrikk ?? Men det butter litt imot for en pensjonist (1936 modell).Men jeg kan ikke gi opp når jeg er kommet så langt! !Alf Peder. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Henriksen

Hei til AlfKansje du kan hjelpe meg? Jeg har Hans Sørensen og Berit Gabrielsdatter som 3. tippold. I mine notater står det at de hadde 6 sønner og 3 døtre. Marta Marlene Hansdatter søster må være Anne Marie Hansdatter som jeg er etterkommer av. Kjenner du noe til andre søsken?Gunn Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.