Gå til innhold
Arkivverket

[#74661] Erik Antonius Sundstrøm - hvor ble det av han?


Gjest Harald Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Rasmussen

Jeg hadde håpet at 1910-folketellingen skulle bli tilgjengelig allerede nå. Kanskje jeg der hadde funnet ut hvor Erik Antonius (eller Anton) Sundstrøm, født 13.11.1883, dro da han forlot Alta tidlig på 1900-tallet, etter først å ha vært en tur på Svalbard. Det eneste jeg har fått vite, er at han reiste til Nordland et sted. Fins det noen som kan hjelpe? Jeg synes at dere, spesielt kjentfolk i digitalarkivet, finner så mange svar. Mvh Harald Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Rasmussen

Ja, og da er han ennå i Alta. En 3-4 år senere reiste han ut. Jeg skulle gjerne ha visst hvor, slik at jeg også kan finne ut når han døde og evt. etterlatte. Da først har jeg alle brikkene på plass i en fortelling om familien. Mvh Harald Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Har du sjekket kirkebøkene for Alta om utflyttingen er registrert der?. Eller Dis-Norges gravminner om graven hans skulle være registrert?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Rasmussen

Jeg har søkt temmelig grundig, men ikke funnet noe verken om utflytting eller på gravminner. Jeg har også undersøkt på Svalbard, men de finner ikke noe så langt tilbake i tid. Når det gjelder gravminner, så har jeg hatt stor nytte av det i andre sammenhenger.Mvh Harald Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Rasmussen

Ja, navnet er der, skjønt med en -h for mye. Men så er det dette med fødselsdatoen? Men det er flott at du hjelper!Mvh Harald Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.