Gå til innhold
Arkivverket

[#74665] Kirstine Terjesdatter,Tørdal


Gjest gunn nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest gunn nilsen

Hei alle gode slektsforskere Sitter helt fast søker etter opplysninger om Kristine Terjesdatter født i Tørdal,finner henne i 1865 telling For Kragerø da 38 år og kom fra Tørdal.Har hatt dette temaet ute på forum før uten resultat se innlegg 58633 nr 7, kjenner noen til denne slekten Mvh Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen
Gjest Bernt Knutsen

Du finner også Kirstine på side 324 i Slektsregister for Drangedal,bind 2 av Bjørn Edvin Holte. Det står bl. a. hun er født 21.01.1826,døpt 25.02. s.å. og datter av soldat Tharjer Thorbjørnson Lone, døpt 16.05.1796,g. 19.09.1819m.: Birgitte Nilsdatter Halvorskaas (Bergith i 1821, -29), f.1797. De har 9 barn, men det er ikke opplyst mer om Kirstine annet enn at faren var husmann på Lille Tørdal. En yngre søster Susanne,f. 13.06.1833 kan følges vider i slektsregisteret og jeg har ganske mye om hennes etterslekt. Faren Tharjer finner du igjen på side 59 i samme bind hvor det står han er sønn av Soldat Thorbjørn Notolsen Ettestad, døpt 17.03.1754, g. 09.04.1786 m.: Kari Tarjersdatter Steinsland, døpt ca. 1761. Det anbefales at du låner disse bøkene på biblioteket.Vennlig hilsen Bernt K.K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Kjære dere alle flinke slektsforskere Tusen takk for hjelpa,denne slekten har jeg lett lenge etter,det er ingen spor etter henner det siste er 1865 telling for Kragerø.Og Bernt gjett om jeg skal på biblioteket i morgen.Tusen takk igjen. Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Hei igjen Leter etter to av barna til Kristine Terjesdatter og ut fra folketelling for Kragerø 1865 har de Anton E Evensen 13 år født i Sanidal og Hanne Evensen 11 år Sanidal.Finner ikke dåpen til noen av disse barna.Kan noen være så snille å hjelpe meg,har jeg oversett noe.Takk igjen Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Hei Kirsti Tusen takk for hjelpen,var inne på siden men så at det sto Anne Kirstine som mor trodde ikke det var samme person. Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Hei igjen Kan noen være så snille å tyde hva det står som annmerkning ved konfirmasjon,konfirmant nr 26 1876 Bernt Theodor Evensen.Ministerbok for Kragerø 1856-1880 Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Hei igjen Tusen takk,er helt desperat etter å finne opplysninger etter denne damen prøver å nøste litt om hennes barn så kanskje jeg kan finne noen opplysninger der ,men det er ikke lett.Takk igjen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.