Gå til innhold
Arkivverket

[#74673] Magda Olsen f. 1880 Kristiania


Gjest Kristian Vestli
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Vestli

Hei,Jeg leter etter Magda Olsen f. 1880 i Kristiania. Jeg finner henne i folketellingen 1900: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f00301&gardpostnr=8211&personpostnr=219668&merk=219668#ovre>LenkeJeg finner henne også ved dåpen til sønnen Reidar (nr. 149) i kirkebok for Kampen menighet: LenkeMannen, Ingard Johannes, bor også i Oslo under folketellingen 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Vestli

Tusen takk for hjelpen begge to! Dette er helt sikkert riktig Magda, selv om hun her heter Magda Augusta, og senere heter Magda Charlotte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Det er nok den samme som i FT 1900,men er det hun som gifter seg med Ingar Johannes Iversen ? Vielsen må nok finnes for å være sikker Eller vet du at hun skiftet navn til Magda Charlotte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Vestli

Du har helt rett. Jeg ser jo nå at det i hvert fall er én annen Magda Olsen i ft-1900: LenkeDa blir det å lete etter vielsen med Ingar.Takk for godt innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Vestli

Og det stemmer jo mye bedre med det som står av informasjon ved dåpen til Reidar.Hvordan bør jeg gå frem for å finne vielsen mellom Ingar og Magda når jeg ikke aner hvilken kirke de giftet seg i; finnes det noen triks?Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Jeg tror ikke datoen 13 april 1900 kan være dato for giftemålet. Både Ingar Johannes og Magda Charlotte er på forskjellige adresser og begge har oppgitt at de er ugifte ved folketellinga 1900 i Christiania. Tellinga ble foretatt 3. desember 1900. Jeg tror et besøk på Oslo Byarkiv i Maidalvn 3, kan være et sted å begynne for deg. Der har de adressebøker og kommunale tellinger som fortelle hvor i Oslo de har bodd mellom 1900 og til da sønnen Reidar ble døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.