Gå til innhold
Arkivverket

[#74674] Hjelp til oppslag i bygdebok for Askvoll, Sunnfjord på gården Størdal.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Det er skifte etter en Sjur Andersen på gården Størdal i Askvoll i 1755. Jeg er interessert i opplysninger om hans familie. I 1801 tellingen finner jeg Anne Sjursdtr. og ektemann Rasmus Jensson som kårfolk hos sønnen Anders Rasmussen. Jeg lurer på om denne Anne kanskje kan være datter av nevnte Sjur Andersen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det eneste som står om Sjur er at han er gift med Anne Knutsdtr. Stubseid f ? Barn: Anne gift 1762 med Rasmus Jensen Bjørvik, Størdal og Karen f.1746, død 1746. Sjur var bonde her fra 1742 - 1752. Sjøleigar Sjur var sønn av Anders Bertelson Gjerde og Marte Olsdtr. Størdal. Kilde Askvoll IIA,side 149, nr. 37 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for hjelpen Johan Arthur. Jeg fikk faktisk det jeg håpet på, nemlig bekreftelsen på at Anne Sjursdtr. som var gift med Rasmus Jensson Bjørvik var datter av Sjur Andersson og kona Anne Knutsdtr. Størdal. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.