Gå til innhold
Arkivverket

[#74676] Slektsforskning


Gjest Wiggo Rosenfors
 Del

Recommended Posts

Gjest Wiggo Rosenfors

Heia. Jeg har lett lenge etter min slekt i Bergen. Min mormor dro fra Troms mellom 1913 og 1915 (tror jeg). Hun hette Ragna Marie Larsen født 15.07.1891. Tror hun ble gift Johannessen senere. Har funnet gravstedet hennes på nettet. Løvstakksiden prestegjeld, hvor hun hviler sammens med flere ved navn Johannessen.Hun fikk et barn i Troms før hun dro, det var min mor Marianne. Vil gjerne ha hjelp til å finne ut mer om disse. Har søkt flere søkermotorer uten og få noe svar. Mvh. Wiggo C Rosenfors

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

iflg gravminne skal hennes mann Ola Johannessen være f 4.1.1890. Jeg finner han ikke blant døpte i Bergen, men så sent kan hans far ha hett Johannes som fornavn eller Johannessen til etternavn. I 1958 er det to fruer Ragna Johannessen i søndre bydel, en i Løvstakkveien og en i Edv Griegsvei.Håper at Yngve eller noen andre på SAB kan slå opp dødsfallene til de to.Olav og Randolf er nok sønnene til Ragna og Ola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

jeg finner en Olai Johannessen som dør 13/9-1956, han er også å finne i Bergen i 1912, født 4/1-1890 i Fotlan,fyrbøder, innflyttet i 1900, bor i Claus Fastingsgd. 27 3 etg.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det kan av og til være en fordel å begynne å nøste bakfra. Så da tar jeg med konfirmasjonen til Ragna Marie i Tromsø 22.04.1906. Se post nr.30. LenkeMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wiggo Rosenfors

Har alt om mormor i Tromsø, både fødsel, dåp, og komfirmasjon. Mangler alt etter september 1913. På gravstøtta står det Ola Johannessen, men det kan sikkert være Olai. Står også at han er født 4/1 1890.Dødsdatoen ser også ut til å stemme etter gravstøtta (13/9 1956)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I henhold til kirkeboken vedr. ekteskapet i 1914, het brudgommens far Johannes Fusesen og Ole/Olai skulle være født i Hosanger. Da vil jeg tro det er ham jeg finner født 04.01.1890 som sønn av Johannes Fusesen og Anna Olsdtr.Se post nr.6. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1917&idx_id=1917&uid=ny&idx_side=-43>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wiggo Rosenfors

Heia alle sammen igjen. Har fått vite masse nytt nu. Tusen takk for all hjelp. Til og med fått bekreftet to onkler. Synd at man ikke hadde kontakt tidligere, men godt allikevel. Kanskje man er så heldig og ha en fetter/kusine noen steds? Takk igjen alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Bare hyggelig å kunne bidra. All den tid de giftet seg tidlig i 1914 og fikk barn 1918 og 1922, ser jeg ikke bort fra at der kan være flere barn av Olai og Ragna. Jeg ville lagt inn en forespørsel om skifte/dødsmelding med opplysninger om dødsfallene til dem begge, her i arkivforumet.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg tok meg den frihet å legge inn en forespørsel om dødsmeldingen etter Olai Johannessen i 1956. Og der viser det seg at de også hadde en sønn Alfred.Yngve Nedrebø, SAB / DA, 29.12.2009 11:04 (2) Han var forhenværende maskinist, født 4. januar 1890 i Hosanger. Han etterlot seg enken Ragna Marie, som døde 4. januar 1979, og sønnene Alfred, Kyrksæterøra, Olav og Randolf, begge i Bergen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Det er jo ikke så langt fra Kyrksæterøra til Overhalla, så her kan jo slekta være nærmere enn du aner! Lykke til med slektsjakta i 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg vet ikke om det er riktig mann, men 11. september 2001 ble det begravet en Alfred Marius Johansen Stallvik, født 29. juli 1923, ved Hemne kirke (Kyrksæterøra): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Per Helge.Ut fra rekkefølgen på barna ved dødsmeldingen etter faren i 1956, skal Alfred være eldst. Og paret giftet seg jo i februar 1914, vilket gjør det sannsynlig at denne Alfred må være født mellom 1914 og 1916. Jeg har prøvd å se etter både fødsel og konfirmasjon, men forløpig uten hell.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

En Alfred Johannes Johannessen født 22.02.1915 død 28.06.1994 og begravet 01.07.1994 i Ringsaker. Grav 0H-06-009A. Jeg vil tro detter er den rette Alfred Johannes. Jeg finner det lite sannsynlig at to med nøyaktig samme navn skulle være født samme dag.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wiggo Rosenfors

Fant og en Alfred, men var lit usikker om det kunne være slekt, men det stemmer nok alt dere fant ut. Jeg er imponert over hva dere får til.Synd at alle skal være gått bort før man kom igang med letinga.Skal prøv og finne ut om det er noen som har barn av dem. Takk for hjelpa igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.