Gå til innhold
Arkivverket

[#74680] Vilhelm Authen fikk barn med gift kone 1894 i Hurum


Gjest Benedicte Hauge Kulø
 Del

Recommended Posts

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Han finnes i kirkebok for Hurum i 1894 Lenke. nederst på siden, innføring 14.Her står det at han var trelasthandler og gårdbruker af Vestbye Prestegjeld og at han hadde bopel på Authen i Vestby. Men hvem i all verden var han. Jeg har ikke funnet ham i FT 1900 på gården Authen i Vestby og heller ikke har jeg funnet fødselen hans i Vestby i 1847. Dessverre står det ikke oppgitt noe farsnavn for ham hverken ved dåp eller giftemål til datteren.Jeg ville bli veldig glad hvis noen har opplysninger om hvem han var og hvor han kom fra, eventl. hans foreldre og søsken etc.Vennlig hilsen Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Kan dette være konf.til Wilhelm Authen,helt øverst, Greier ikke å lese hva foreldrene heter Kildeinformasjon: Akershus fylke, Vestby, Ministerialbok nr. 7 (1850-1862), Konfirmerte 1861, side 159. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarleif Nordheim

Wilhelm Christiansen Gulli (fra Kroer i Ås) f 27.7.45 - 24.8.98 kjøpte Auten i 1871 (fra sin onkel?).Om du låner inn Vestby gårdshistorie bind 1 finner du en hel del om han og familien.I folketellingen for 1865 finner du han under 'Gulle' i Ås.Lykke til med søkingen videre!Mvh Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Norske gardsbruk i Akershus utgitt 1941, Authen i Vestby, nåværende eier kjøpte gården av sine foreldre i 1899. Eier: Anders W.Authen, f.6-1-1875, sønn av W.Kristiansen, gift 1910 med Hilda Hansen.Alle barn med f.år er nevnt.Kommer ikke inn på kirkebøkene akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Retvedt

I følge Vestby bygdebok bind I side kjøpte Wilhelm Christiansen (1845-1898) Auten i Vestby av sin tante i 1871. Selv var han i følge Ås bygdebok bind II side 630 vokst opp på Gulli i nabobygda Kroer i Ås. Han var sønn av Kristian Larsen (1800- ) og Anne Andreasdatter (1817- ). Hun var fra Rød i Kroer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Tusen takk til alle sammen for dette. Det var helt nye opplysninger for meg.Jeg skal låne Vestby bygdebok og oppdatere meg på alt som står om ham. Jeg har ikke hatt så mye å gjøre med Vestby, så nå blir dette et nytt og spennende område å jobbe med.Hans 'uekte' datter Hulda Josefine vokste opp i Røyken hos sin mor og hennes mann, og fikk siden mange etterkommere der.Mvh Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.