Gå til innhold
Arkivverket

[#74681] skipsforlis


Gjest Grethe Elise Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Elise Paulsen

I følge de gamle i min familie var min morfar oppkalt etter sin mors bror som skal ha forlist den natten morfar ble født.Jeg har undersøkt 'overalt' uten å finne noe, så det jeg nå lurer på er om det er noen som kan fortelle meg hvor jeg kan finne opplysninger om skipsforlis. De var fra Egersund, så det er vel antagelig på sørvestlandet dette skjedde. Jeg er takknemmelig for svar. Grethe Elise Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Dødsfallet til din morfars onkel skal vel være registrert på hjemstedet hans (dvs. kirkeboken). Uansett, så lenge du vet når din morfar ble født er det vel en god start å sjekke lokalavisene på angjeldende tidspunkt?DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling S.Kielland

Let i gamle aviser fra Egersund/Stavanger fra des.1891. Det vil temmelig sikkert stå noe om forliset om det skjedde i det området. Det finnes sikkert avisarkiver i Egersund og iallefall i Byarkivet/Statsarkivet i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Grethe Elise Paulsen

søker etterkommere etter Reier f.1855, Anna f.1858, Tobias Bertinius f.1860, alle i Egersund og med etternavnet Torstensen.Dette er søsken av min oldemor Amalie. Deres far var Torsten Johnsen, skomaker i Egersund,mor var Berte Serine Reiersdatter. Kunne vært morsomt å få kontakt med etterkommere fra denne delen av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.