Gå til innhold
Arkivverket

[#74684] import til Augustus fra BD87


Gjest Hans Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Myhre

Har lasted ned Augustus 2 og forsøkt å importere fra BD87. Trykker Analyser importfil for å kontrollere om protokollen finnes ?????og kommer ikke lenger. Skriver prestegjeld, kildetype Men hva er Arkivsignatur? Protokollen finnes den og er avskrevet, Døpte 1785-1794 fra klokkerboka i Romedal. Skulle teste søkekriteriene i Augustus kontra Bd87..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Røysland

Arkivsignaturen er en nummerering av kirkebøkene, gjerne av typen A1 for ministerialbøker og B2 for klokkerbøker. Du finner disse numrene under Kildeinformasjon til de skannede kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

OK. Grei den forklaringen men bare 2 av 766 poster ble importert? Skjønner ikke noe. Skal prøve med en annen fil eller 50 ... Da ser det ut til at dette prgrammet kun kan brukes til å registrere de scannede kirkebøkene, ikke Norsk/Amerikanske kirkebøker siden programmet fordrer denne nummereringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Nei. nå gir jeg opp. Har prøvd å importere en hel haug forskjellige filer men får bare inn et par tre poster og jeg får heller ikke se dem.Ja ja, da kan Augustus seile sin egen sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Jada, fra Romedal, Nes, Ringsaker, Hadeland m. mer...begriper ikke hva som kan være galt. Har akkurat prøvd enda en fil men nå med Viede. Har skrevet inn det som det bes om og ber da om å importere. Får en liten boks på skjermen med F og en strek i som da skal klikkes ok på. Bare 1 post var ifølge programmet importert , Hvis det var den første så nyttet ikk et søk etter den heller. Jeg gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Røysland

Bare for å unngå evt. misforståelser - nøkkelfeltene prestegjeld, kildetype og arkivsignatur må finnes i den fila du vil importere (FØR du importerer). Når du har importert må du fylle inn de feltene som evt. mangler før den blir lagt i riktig katalog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Protokoll henv: Her står det f,eks. KB , nr. og Prestegjeld Kirke: Navn på Kirke . Fila heter Dopte. Ser at søkesiden ikke er den samme som registreringssiden. Da forstår jeg at Augustus ikke har så så bra søkemulighet som BD87. Nå gidder jeg ikke mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.