Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kathe Tove Røed

[#74698] Tydehjelp, Trondheim Domkirke 1763

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Kan noen hjelpe meg med tyding av Min.bok 1729-1769. Det gjelder Trolovede 23.11.1763. Sidetallet mangler dessverre. Jeg kan lese Ole Strøm og Dorthea Larsdatter Lÿkke. Det kan se ut som om de som underskriver er Lars Larsen og Ole Larsen, men ellers er det ikke mye jeg får med meg. Dersom noen har tid og mulighet ville jeg bli veldig takknemlig. Mvh Kathe T.Røed

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Åse K. Kristiansen

Jeg kan i det minste legge inn en Lenke Nest nederste post på v.side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg klarer heller ikke mye, men jeg tror det står at Ole Strøm var enkemann og pigen het Dorthe og ikke Dorthea.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kathe Tove Røed

Tusen takk til begge to - nei det er ikke lett å tyde dette.Mvh Kathe T.Røed

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stig Nyberg

Jeg tror noe av det må være som følger:...Ole Strøm trolovelse med Dorothe Larsdatter Lykke anvist ..... skriverens... at effter den avdøde h... var intet at finde og skiffte for ald videre Ægteskabs arvlighed?? (Ærlighed??) caverer som forlofftnings Mænd Ole(??) Larsen, Ole Larsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stig Nyberg

Den kan tenkes at det jeg skrev som h... i (5) skal være 'huestrue'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore S. Falch

''d 23 Nov. begierede Enkemand Ole Strøm trolovelse med Pigen Dorothe Lars Datter Lykke anvist[?] Raadstu Skriverens bevis at Efter den afdøde Huustrue var intet at finde og Skifte, for ald videre ægteskabs lovlighed caverer som forlofnings Mænd Joen[?] Larsen, Ole Larsen''

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kathe Tove Røed

Fantastisk! Tusen takk!! Mvh Kathe T.Røed

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.