Gå til innhold
Arkivverket

[#74700] (ROG) Hjelmeland-Årdal; Ingeborg Reiersdatter f. 1802-1805


Gjest Geir Woll
 Del

Recommended Posts

Ingeborg Reiersdatter skal være datter av Reier Larsen Kirkhus og Jorund Nielsdatter (f. på Helgøen på Fister) - her i FT1801 på Kirchuus [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=f18011133&gardpostnr=122&personpostnr=2332&merk=2332#ovre>Lenke.Ingeborg skal være født 1802-05 (dør forøvrig i juni 1885 på Kirkhus), men jeg finner ingen dåpsdato i KIB Hjelmeland 1800-08. Har sett flere ggr., men jeg kan jo selvfølgelig ha oversett noe!Derimot finner jeg en Ingeborg Nesset konfirmert i 1820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei Iflg. Årdalsboka s. 191, 192 er Reiar Larsen stundom kalla Neset og studom Sanden, dette er husmannsplasser u/Kyrkhus. Reiar og Jorunn hadde borna Kari f 1800 og Ingebjørg f 1802, d. 1885. Vet ikke om det er mye som ikke er innført. Noen ganger døpte de i nabosogna.mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Godt nyttår!Takk for tipset, Anne!Har lett gjennom Finnøy, Strand og Jelsa (1802/1803)- og i tillegg Suldal! Men finner intet!Er det noen andre steder hvor det kan være aktuelt å lete?Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.