Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Geir Woll

[#74700] (ROG) Hjelmeland-Årdal; Ingeborg Reiersdatter f. 1802-1805

Recommended Posts

Gjest Geir Woll

Ingeborg Reiersdatter skal være datter av Reier Larsen Kirkhus og Jorund Nielsdatter (f. på Helgøen på Fister) - her i FT1801 på Kirchuus [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=f18011133&gardpostnr=122&personpostnr=2332&merk=2332#ovre>Lenke.Ingeborg skal være født 1802-05 (dør forøvrig i juni 1885 på Kirkhus), men jeg finner ingen dåpsdato i KIB Hjelmeland 1800-08. Har sett flere ggr., men jeg kan jo selvfølgelig ha oversett noe!Derimot finner jeg en Ingeborg Nesset konfirmert i 1820

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei Iflg. Årdalsboka s. 191, 192 er Reiar Larsen stundom kalla Neset og studom Sanden, dette er husmannsplasser u/Kyrkhus. Reiar og Jorunn hadde borna Kari f 1800 og Ingebjørg f 1802, d. 1885. Vet ikke om det er mye som ikke er innført. Noen ganger døpte de i nabosogna.mvh Anne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Woll

Takk for info., Anne!Hvilke nabosogn ville være mest aktuelle i dette tilfellet (på den tiden)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei Nabosogn,som kan være aktuelle Finnøy og Strand. Jelsa kan og være aktuelt. (Sjøvegen ble mye brukt) mvh Anne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Woll

Godt nyttår!Takk for tipset, Anne!Har lett gjennom Finnøy, Strand og Jelsa (1802/1803)- og i tillegg Suldal! Men finner intet!Er det noen andre steder hvor det kan være aktuelt å lete?Mvh Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.