Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn Grønhaug

[#74707] Etterlyser info om Andreas Persen Røeholm

Recommended Posts

Gjest Bjørn Grønhaug

Andreas Persen Røeholm Birth Abt 1771 Death 13 Apr 1859 in Hellesøyni, Hordaland, Norway , tror eg. :oops: Jægteskipper. Gift med Ellen Maria Aamundsdtr. Birth 1772 in Bergen, Hordaland, Norway Death 11 Nov 1842 in Hellesøyni, Hordaland, Norway Jeg lurer på hvor Andreas og Ellen kommer fra, giftermål og barnmvh Bjørn Grønhaug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Grønhaug

Takk for den. Jeg har sett på den, men forstår den ikke helt. Det står mandens broder, hvilken mand? Og mandens hustru har akkurat smme navn som Andreas sin hustru.mvh Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Eg trur at Anders og faren har bytta plass i FT 1801. Far til Anders skal altså være enkemann, medan Anders er gift med Elen.mvh Egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Kan nesten begynne å tro at det er en feil på tellingsskjemaet.At Anders og broren(eller er det faren?) Peder har 'byttet' plass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Ser at Egil har kommet fram til samme forklaring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Grønhaug

Ja det var det eg og tenkte, det må vel være slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Grønhaug

Jeg var litt usikker siden det står mandens broder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Truleg far til Andreas fødd på Stord 1738 (her Rønholms) LenkeFinn ikkje andreas fødd på Stord, så han er truleg fødd ein annan stad. Bergen?mvh Egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Grønhaug

Kjempebra, Egil. Stord altså, den e god. :)mvh Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Eg er litt usikker på nr. 12, då eg ikkje finn Barbra Eriksdtr. død i Bergen mellom før 1801, som ho vel burde være om far til Anders var enkemann.Dei to får også ei datter i 1779, og då er Peder Nielsen ført opp som Matros, og derifrå er det vel ikkje så langt til jekteskipper. LenkeVi bør nok finne sikrare identifikasjon, før vi kan fastslå at dette er den rette Andreas.mvh Egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Fann ho. Barbro Christine 66 år d. 1797, etterlatt Per Nielsen Røholm jegteskipper. LenkeDå er det rette dåpen til Andreas i innlegg 12.mvh Egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Grønhaug

Du e jo reine Sherlock Holmes, mann. :)mvh Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.