Gå til innhold
Arkivverket

[#74712] Oscar Egeland


Gjest Rune Egeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Egeland

Hei jeg har prøvd å finne litt om min far, som hvor han kommer fra hans foreldre. Har aldri møt han så jeg har prøvd selv uten hell, det jeg vet om han er at han er født 17,02,1909 og han døde 09,03,1970 i Oslo at han var gift med Anna Cecilie hun er født 22,11,1902 og døde i 10,10,1978 i Oslo og at de fikk en datter i 1944. Så kan dere hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Svaret på spørsmålet om hvor Oscar Egeland kom fra, ligger nok i dødsmeldingen som ble sendt Oslo skifterett da han døde i mars 1970. Materialet fra skifteretten fra det året skal være overført til Statsarkivet i Oslo, og spørsmålet ditt kan derfor rettes dit.Jeg har søkt i databasen fra den kommunale folketellingen fra Kristiania 1923, men uten å finne ham der.1. desember 2010 blir den nasjonale folketellingen 1910 lagt ut. Der skulle man forvente å finne ham.Formen 'Egeland' er ellers mest brukt på Sørlandet og Sør-Vestlandet (Aust- og Vest-Agder, Rogaland), og det vil vel derfor være mest sannsynlig at slektsnavnet kommer derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiHer er vielsen til Oskar og Anna Cecilie se nr 41 Kildeinformasjon: Oslo fylke, Petrus, Ministerialbok nr. 18 (1936-1944), Ekteviede 1941, side 99. Permanent sidelenke: LenkeHilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Prøver å legge inn lenke på nytt Kildeinformasjon: Oslo fylke, Petrus, Ministerialbok nr. 18 (1936-1944), Ekteviede 1941, side 99. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Vielse Sofus Egeland og Ingeborg Marie,helt nederst Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Risør i Risør, Ministerialbok nr. A 10 (1896-1906), Ekteviede 1904, side 168. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

her er en søster,Gudrun f.1907,øverst Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Risør, Klokkerbok nr. B 7 (1885-1908), Fødte og døpte 1907, side 141. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.