Gå til innhold
Arkivverket

[#74725] Hvor og Når er dette bildet tatt ?


Gjest Kurt Østbye
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Østbye

Jeg fikk dette bildet fra slektninger i USA. Personene på bildet skal være Arne Strand (1889 - 1977) og hans kone, Ingeleif, født Høie (1899 - 1995).De var hjemme i Norge sammen ca 1970 og besøkte nok slekten hans i Ryfylke (Strand, Sand, etc), samt min slekt på Karmøy. MEN, er bildet virkelig fra 1970 ??OG, hvor kan det være tatt ?

bilete8252.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

L skilter var vel tildelt Haugesunds området på denne tiden, og L-44716 tyder på at bilen kan være registrert rundt 1966. Bilen kan se ut som en Ford Cortina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Bokstav L i bilkjennetegn er fra Stavanger Amt, Rogaland. De brukte det fram til 1971. Det ser ut som en Ford Cortina 1966 modell. Kodax kom med slike 'kompakt'kamera på 1960 tallet. Hatt og drakt er også svært 60-talls, men moten skiftet ikke så raskt. Det kan godt være fra 1970.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Ja, det ligner på Kopervik, men jeg lurte på om det kunne være fra Ryfylke, ev. Tau, Jørpeland, e. lign.Damen ser veldig ung ut til å være min tante Ingeleif (og man skal jo være varsom med å uttale seg om en dames alder:), men kan dette være en dame i slutten av 60-årsalderen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.