Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Per Svaan

[#74728] Perukmager Ole Andersen

Recommended Posts

Gjest Per Svaan

Maret Larsdatter ble født 1760 på Prestrønningen i Orkdal. Hun fikk i 1779 sin eneste sønn, Ole. Faren ble ved dåpen oppgitt å være «Perukmager Ole Andersen værende i Trondhjem». Har prøvd å finne Ole uten hell. Er det noen som kan hjelpe meg videre her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J  Engmo

Lenke til dåpen (nest nederst h.side)Lenke Kan tittelen bety at han var parykkmaker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Myhre

Finner bare 2 stk, Ole Andersen Paruqmakere/svenner men sørpå. ikke i Trøndelag.. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Svaan

Hei Vet jo ikke om det som ble oppgitt av barnemoren i kirken er korrekt. Jeg har heller ikke funnet denne parykkmakeren i Trondheim. Men er litt usikker på om det står 'Ole Andersen Parykmaker' eller 'Ole Andersen sin Parykmaker'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Randi Broli

Det kan være 'Ole Andersen en Perug Mager tjener i Tronhiem'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grete Singstad Paulsen

Digitalpensjonatet viser det samme som Randis forslag: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er usikker på benevnelsen i klokkerboka, står det parygmager her? - Lenke, nederst hø. side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Nederst på høyre side Grete har lenket til, er innført dåpen til en Amund. Jeg kan ikke se noen parykkmaker her?Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenken min ble helt feil, prøver igjen: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Svaan

Hei - takk for hjelpen. Vet det finnes noen Ole Andersen i Trondheim som kunne være aktuelle aldersmessig, men kommer vel likevel ikke videre på dette sporet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.