Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?


Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest John Johansen

Står også familiemedlemmer oppført i adresseboka. Skulle gjerne kjent navnet på eventuelle ektefelle og barn. Viser til Emil Strand ( 26) Er det andre som kjenner vedkommende, så er jeg takknemlig for opplysninger Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Ang.innlg.nr.29 og svar nr.30.Jeg tror vi kan utelate menighetssøster og en telegraffullm.Har svært lite opplysninger om henne,vet bare at hun flyttet til Oslo. Lurer samtidig om du kan se etter; Odin Marinius Andersen, ant. pensjonist. På forhånd takk. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen Carsten :o)Kan du sjekke om du finner min far Ingvald Steen Olsen Waler f. 22.februar 1910. Han og min mor Petra Marie (brukte bare navnet Marie) bodde i Hesselberggt. 6 (Grünerløkka) i Oslo.Min bror og jeg husker ikke når vår far døde. Min bror (5 år eldre enn meg) mener at han døde i 1955, og jeg mener at det var i 1956. Det kunne være artig om du fant oss i adresseboken 1955.Med ønske om et Godt nytt år, vennlig hilsen og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei Rigmor!Din far Ingvald Steen Olsen Waler døde 25.mai 1956 i Oslo. Han ble begravet 31.mai 1956 på Vår Frelsers Gravlund,Oslo.Klem Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

He-he, den var morsom Wenche :o)Der sitter du, gift med min fetter og vet nøyaktig når min far døde og når han ble begravet. og Rolf og jeg husket ikke! Jeg visste at han ble begravet på Vår Frelsers Gravlund, og min bror Willy Steen ble gravlagt sammen med ham i 1973.Hvor har du opplysningene fra? Kunne du sende meg en mail kanskje?Tusen takk skal du ha Wenche og Godt nytt år! (Sendte deg forøvrig en mail tidligere idag)*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

SolveigThyssell, Aksel H, murarb. (Iver H.Jones) Langgt.17bThyssell, Erl., gårdsarb. (Lysv.) Jens Bjelkesg.39Thyssell, Audi, frk. (Ivar Bredeli) Samme adr.Det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Kathe ToveDet er en enkefru Olga Halvorsen som bor i Smedgt.35. Ingen Thomas eller Tom. 3 stk. Frank (modellsnekker, typograf og tegner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

KariFein, Helene, enkefru, Bjerreg.g.39 2.etg.Israel Fein manufakturforr. Torggt.25Fein, Israel, i ovennst. firma, Elisenb.v.12Fein, Rakel, fru, Kirkev. 90bVåre Falne: Isak Jacob Fein, kjøpmann, Oslo. Født 25-5-1882 i Litauen, sønn av Israel Fein, f.1858 og Miriam, f.1860, begge i Litauen. Gift 1903 i Oslo med Helene Becker, f.1883 i Riga. 6 barn.Kom til Norge ca.1900. Drev detaljhandel. Ble hentet dødssyk på sykehus under jødeforfølgelsene i Norge og sendt til Grini 2-12-1942, derfra til Tyskland 24-2-1943, hvor han døde kort etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.