Gå til innhold
Arkivverket

[#74732] Forsker du på slektene Steendahl, Roll og Løwe ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiEn dansk slektsgransker har spurt om hjelp til å få kontakt med andre som het kunnskaper om disse slektene.Hun skriver bl.a. :'Jeg er for øjeblikket især interesseret i min tip2 oldefar Tønnes Hansen Steendahl (født i Høvåg 1774) der var skipper i Kristianssand og havde en batalje med englænderne i 1808 (hans skip bliver taget men han narrer englænderne)- denne sag er jeg meget interesseret i og der skulle være skrevet hans beretning om dette i 'ny illustreret Tidende' omkr. 1878 (har den kun afskrevet). Begivenhederne i Kristiansand i dette tidsrum har min store interesse. Jeg har som sådan ikke hjælp nødig for opslag (ikke lige nu ihvertfald), men mere kontakter. 'Kan noen hjelpe?Jeg har ikke hennes mailadresse, så jeg må gå via DIS-DK for å svare. Dersom noen har noe å bidra med, så kan vedkommende sende mail til ekstra@bkkfiber.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.