Gå til innhold
Arkivverket

[#74736] Svenneby i Spydeberg


Gjest Per Harald Fjellheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Harald Fjellheim

Hei! I Spydeberg bygdebok oppgis det på side 1509 at Ener Hansen Svenneby var gift med Karen Olsdatter fra Eidsberg.Det oppgis ikke hvilken gård, men de henviser til boken Karlsrudslekten fra Trøgstad s. 503. Jeg har ikke denne boken.Spørsmålet er derfor: Kan noen slå opp på side 503 og enten skrive eller skanne hva som står der?MVH Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Fjellheim

Hei!Takk for svar Ann-Mary.Svenneby Bygdebok oppgir at hennes foreldre er: Ole Kristoffersen og Anne Jonsdatter (uten stedsangivelse) ant. er det også Eidsberg. Jeg ant. at svaret er på side 503 i Karlsrudslekten.Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Fjellheim

Hei Ann-Mary! Den Ener Hansen som du henviser til i innlegg (3) er barnebarnet til den Ener Hansen som jeg henviser til i innlegg (1).Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fredrik J. Skjørten

Hei. jeg sitter inne med endel kunnskap om indre Østfold. Dessuten har jeg Karlsrud-boken, gårdshistoriene for Eidaberg, bind I og Askim-bøkene. I Karlsrudboken, (Jon Anjers del)s. 502-503: 242 Kristen Halvorsen Vestre Haga i Edsberg, f. ca. 1646, 1680, skifte 7/1-1681, g. m. 243 Anne Jonsdatter Onstad i Skiptvet, skifte 8/12-1712 (g. 2. med Ole Kristoffersen Opsal i Eidsberg/Vestre Haga i Eidsberg/Ytre Hol i Askim/Vestre Askim i Askim, f. ca. 1645). I Eidsberg-boken bind 1, s. 573 finner man detaljer om hans eierskap i vestre Haga. Ole Kristoffersens forhold på Vestre Askim er fyldig omtalt i Gårdshistorene for Askim, bind 1, s. 55. Jeg har ikke det bind av Eidsberg-bøkene som omtaler Opsal. Disse bøkene finner du på Riksarkivet, eller Deichmann. Hilsen, Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.