Gå til innhold
Arkivverket
Gjest bente kielland

[#74737] Hvem var foreldra til Marthe Torgiusdtr. f 1761?

Recommended Posts

Gjest bente kielland

Hun ble gift med Rasmus Jødelson i Egersund 1/10-1795.I kirkeboka står ikke foreldra ved lysning eller giftermål. Barn: Ingebor f.1795-Torgius f.1798- Jørgen f.1802 Kan ikke se av fadrene noen som kan være fam.med Marthe. Rasmus kom fra Helleland og jeg har hans foreldre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

For ordens skyld, her er familien i 1801 - [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=27&filnamn=f18011101&ardpostnr=53&personpostnr=219&merk=219#ovre>LenkeFinner denne jenta, døpt 2. mars 1760 – se til høyre – med det kan være et skudd i blinde - Rogaland fylke, Bjerkreim i Helleland, Ministerialbok nr. A 1 /2 (1713-1761), Kronologisk liste 1760, side 193h. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest bente kielland

Jeg klarer ikke tyde skrifta, kan du hjelpe meg (Grethe) ser bare Torgius og Martha. Dette er forhåpentlig den rette. Bente

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest bente kielland

Dersom jeg har tydet rett, er de fra Eik i Bjerkreim. Denne Marithe er dpt.2/3-1760 men i Bjerkreimsboka står at hun døde 1/4-1772. Da kan det ikke være henne. Bente:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Hei Bente!Da får vi bare lete videre... GODT NYTTÅR til deg fra et vinterkaldt Oslo.Grethe :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.