Gå til innhold
Arkivverket

[#74744] Samme navn, samme datoer, forskjellige foreldre ?


Gjest Kjell Lauritzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Lauritzen

I Ministerialboka for Våler 1815 - 1839, året 1825, finner jeg på side 151: nr 21, f. 29. mars, døpt 29. april: Annoline, med foreldre Ole Andersen og Ingebor Hansdatter Risumplass. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7527&idx_id=7527&uid=ny&idx_side=-78>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Men så slår jeg opp Klokkerboka for samme periode (1815 - 1839) og finner for året 1825: side 161, nr 21: født 29. mars, døpt 29. april: Anneoline. men nå heter foreldrene Anders Jensen og Karen Eriksdatter Grepperød g.m. (?) Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Beklager at jeg skrev 'kar', men i sammenh engen burde det være innlysende at det var en feilskrift, men trenger ikke lage nytt innlegg for å rette opp slik, da intensjonen i det jeg skrev var innlysende. Jeg var litt uoppmerksom da jeg tastet :-) Men som også andre nevner, let omkring personen i andre hendelser.Det er ikke uvanlig at enten presten eller klokkeren skriver feil.Det er ofte feilangivelser i kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Otto ! (8) Godt ord igjen ! Selvsagt så jeg at det var feilskrift, jeg kunne bare ikke dy meg. Beklager ! Forøvrig vil jeg henvise til årskavalkaden i dagens A-magasinet:'Årets beste bortforklaringer.'Mvh Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.