Gå til innhold
Arkivverket

[#74748] Presten Ole Pedersen Hanning, Jølster


Gjest Lars-Idar Vegsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars-Idar Vegsund

Jeg søker å få oversikt over barn av Ole Pedersen Hanning (1716-1763) som var prest i Jølster ca 1749-1763.Jeg vet at han ble gift 1742 med Dororthea Catarina Leganger (1723-1758) til hun døde 1758. Da ble han gift 2.gang 1758 med Marie Hansdtr Knagenhjelm (1729-1800?)Jeg har registrert et barn i første ekteskap og et i andre ekteskap.I første ekteskap har jeg Inger Marie Hanning f.5.2.1752-d.12.5.1778 I andre ekteskap har jeg Cathrine Elisabeth von der Lippe Hanning f.21.11.1776 - d ca 1799 g. 1776 m. Christian Fredrik Tuchen.Mine spørsmål er: 1. Finnes det noen som har andre barn registrert på Ole Pedersen Hanning?2. Er det noen som vet om kona fra andre ekteskap, Marie Hansdtr Knagenhjelm, ble giftet om igjen eller hvor hun ble av etter mannens død i 1863?Mvh Lars Vegsund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Der var en Carl Johan Knagenhjelm som fikk en sønn, Hans Peder Knagenhjelm, f.1861 i Rødøy. Moren hette Olava Marie. Er det av samme slekta?Mvh. Birgert Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.