Gå til innhold
Arkivverket

[#74752] Etterlysning USA


Gjest Villy Hågensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Villy Hågensen

Hei, Jeg lurer på om det er noen i forumet som vet hvordan jeg skal finne frem til noen av mine slektninger i USA. De jeg søker er som følger:1) Leason (“Leon”)Wolff, 10.04.1921 - ?2) Dorothy Wolff, 12.02.1923 - ?Etterkommere av disse to søskene er i min slekt og vi er flere som har letet. Kan noen hjelpe?Villy Hågensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Har du sett i de to slektsbøkene som er utgitt for familien Wolff??En norsk slekt Wolff : I. Slektsoversikt; II. Biografiske meddelelser, 1943 av Johan Unger WolffogEn norsk slekt Wolff II, 2006 av Per Fredrik Landmark Wolff.Du finner dem ved å slå opp på http://www.bibsys.no/norsk , med søkeordet slekten Wolff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villy Hågensen

Hei,De er født i USA, og etterkommere av Nicolay og Anna Pedersen som emigrete i 1895 til Wisconsin. Anna og Nicolay fikk fire barn, men bare ei datter levde opp og det var Nora. Hun gifter seg i 1920 og får 2 barn. Resten ser du videre nedover på oppsettet som er tilsendt meg. Hadde vært fint å finne disse barna eller etterkommere av barna. D2. Nora Amanda Pedersen, 14.04.1901 – april 1924. After her parents died she was fostered in her father’s brother’s home in Baldwin, Edward Pedersen and wife Olava.Nora was in November 1920 in St. Paul Courthouse married to Phillip George David Wolff, 17.04.1896 – 31.05.1945, from Wisconsin. He died in a hunting accident.Their children:E1. Leason (“Leon”), 10.04.1921 - ?E2. Dorothy. 12.02.1923 - ?After Nora’s death Phillip married Marie Lineman. In Census1930 all four children live in Milwaukee, Wi., with Phillip og Marie. He works for a telphone company.Their children:E3. Irene, 1926 - ?E4. Donald, 1928 - ?Mvh Villy Hågensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Oshkosh, Winnebago WI 1930: Victor Wolff 29 Margaret Wolff 25 Betty Jane Wolff 3 2/12 Donald Wolff 1 6/12 John Wolff 6/12 Dette er vel rett familie. De to andre nevnte barna finner jeg ikke foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Det var vel feil familie. Skulle gjerne visst hvor Leon og Dorothy ble født..Finner bare en Leon Wolff død i 1997 men han er født 3/9-1922....Har du ikke noe fast i USA jeg kan starte med? Ellers kan du jo prøve telefonkatalogen White pages der borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

1930 United States Federal CensusName: Philip Wolf Home in 1930: Milwaukee, Milwaukee, WisconsinAge: 33 Estimated birth year: abt 1897Birthplace: Wisconsin Relation to Head of House: HeadSpouse's name: MarieRace: White Occupation: Lineman, Telephone Co. Rent/home value: RentedAge at first marriage: 28 (han), 24 (hun)Parents' birthplace: Wisconsin and MichiganHousehold Members: Name AgePhilip Wolf 33 Marie Wolf 29 Leason Wolf 8 Dorothy Wolf 7 Irene Wolf 4 Donald Wolf 2 John Williams 57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

OK, har endret søkekriteriet fra Exact til . Det ble bedre. Har en bekjent i Milwaukee, har sendt en forespørsel om hjelp. Social Security Death Index gav ikke noe om Leason/Leon . Dorothy har vel et annet etternavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villy Hågensen

Hei,Frode har de samme opplysninger som jeg besitter. Desverre mangelfulle og ingen etterkommere er identifisert.Villy Hågensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villy Hågensen

Hei,Frode har de samme opplysninger som jeg besitter. Desverre mangelfulle og ingen etterkommere er identifisert.Villy Hågensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermund Pedersen

Undertegnede er kilden til de opplysninger som Frode Holthe har i sin database om denne familien. Innlegg nr 7 her fra folketellingen i 1930 handler om rett familie. Dersom det fins et obituary ved farens dødsfall i 1945 ville kanskje noen viktige opplysninger komme på plass? Er det noen som har tilgang til de derværende lokalavisers innhold fra den tiden? Hermund Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermund Pedersen

For ordens skyld: Vi har fått inn en feil i innlegg nr 4. Vi vet bare at hans andre kone hette Marie, Ikke Marie Lineman. 'Lineman' var hans jobb i telefonselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermund Pedersen

I et notat fra slekt i USA, som har letet etter disse, er det nevnt at han muligens(!) døde i Nicollet, Minnesota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Ritig, han døde i Nicollet, MN. Minnesota Death Index, 1908-2002 Minnesota Death Index, 1908-2002 Name: Phillip Wolfe Death Date: 31 May 1945 Death County: Nicollet State File Number: 009520 Certificate Number: 009520 Certificate Year: 1945 Record Number: 979955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermund Pedersen

Hei Hans. Opplysningene vi hadde i utgangspunktet, var at han døde i en jaktulykke i 1945, 49 år gammel.Så har min kontakt i USA sikkert funnet det samme som du og konkludert med at han døde den 31. mai, men da gitt at vi er sikker på at dette er samme person. Står det noe i din kilde om hans fødselsdato/-år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Kansje enken giftet seg igjen og tok nytt navn for seg og barna.En kandidat for Donald WolfeU.S. World War II Army Enlistment Records, 1938-1946Name: Donald E Wolff Birth Year: 1928 Race: White, citizen (White) Nativity State or Country: Minnesota State of Residence: Minnesota County or City: RamseyEnlistment Date: 5 Feb 1946 Enlistment State: Minnesota Enlistment City: Fort Snelling Branch Code: No branch assignment Grade: Private Grade Code: Private Term of Enlistment: Enlistment for the Panama Canal Department Component: Regular Army (including Officers, Nurses, Warrant Officers, and Enlisted Men) Source: Enlisted Man, Regular Army, after 3 months of DischargeEducation: 2 years of high school Civil Occupation: Laboratory technicians and assistants Marital Status: Single, without dependents Height: 00 Weight: 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.