Gå til innhold
Arkivverket

[#74758] Slekt på Steinsholt Nedre i Brunlanes


Gjest Tyra Aske
 Del

Recommended Posts

Slekt på Steinsholt Nedre i BrunlanesSøker opplysninger om Ole Olsen (f. 1824) som kjøpte Steinsholt Nedre i 1852. Hvor kom han fra? Hvem var hans foreldre?Tyra Aske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Wilhelm Johnson

Ole Olsen kommer fra Holjem søndre bruk 3. Hans far var Skolemester Ole Hansen født i 1778 og død i 1841. Han ble gift i 1810 med Berthe Jensdatter fra Søndre Våle. Ref til disse opplysningene er Astri Jahnsens bygdebok fra Brunlanes side 882. Når det gjelder kona til Ole Olsen, Elen Johanne Karlsdatter, kommer hun fra Hvatum Østre. Det er min familie Der har jeg langt tilbake på flere grener. Er du interesserti mere opplysninger kontakt meg på privat email mvh Nils Wilhelm Johnson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyra Aske

Så mye nyttig info! Dette var morro!Nå skal jeg låne bygdeboka til Astri Jahnsen, og så vil jeg gjerne komme tilbake med flere spørsmål på e-post etter hvert! Tyra Aske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.