Gå til innhold
Arkivverket

[#74763] Susanna Lauritzdatter Stang, f 1708 i Ramnes, Vestfold


Gjest per evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest per evensen

Susanna var födt 8/3 1708 i Ramnes, Vestfold.Hun döde 15/4 1777 på Bragernes,Drammen.Hennes foreldre var Lauritz Mathiasen og Susanne Jörgensdatter. Finnes det opplysninger om Lauritz og Susanne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Disse 'kjenner' jeg, om jeg husker rett, kommer Susannas morslekt fra Christiania. Din Susanna hadde dessuten flere søsken. Jeg må heller komme tilbake til dette om en dag eller tre om du ikke har fått tilfredsstillende svar i mellomtiden (men du skulle ha min e-post-adresse, skriv gjerne om du ikke har fått svar her på Brukarforum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette kan vel se ut som vielsen til Lauritz/Lars og Susanne. Ø. høyre side (trol. og vielsen 1703 i Våle) Lenke Eller er dette et annet par?På FS fant jeg også en datter Maren f.1704 Ramnes - 19/6 1728 Bragernes BU. Gift 8/2 1724 Bragernes BU med Niels Ellufsen. Forlovet 29/1 1724.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per evensen

Takk for hjelpen, Berit - og godt nytt år! Her dukket det opp nye,spennende ting som feks gårdsnavnet(?)Nordbye og etternavnet Lang. Finner du mer, er jeg takknemlig mottaker. Håper å höre fra deg,Geir !Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rolf kristensen

Lauritz også nevnt som Lars Mathiasen f.ca.1652 som sønn av Mathias Larsen (Lauritzen) i Åsgårdstrand som muligens var gift med datter av Albret Jensen Lang. Mathias var borger av Åsgårdstrand og eier av gården Store Stang. Lars var eier/bruker av Mellom Klopp i Ramnes ca.1688-1708 (Ramnes bygdebok). Gift 2.gang med Susanne Jørgensdatter Nordby, skifte sluttet 5/7-1708. To barn i dette ekteskap. I 1708 flyttet Lars til Tønsberg og døde der i 1709. Han benevnes som sagt både som Lars og Lauritz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rolf kristensen

Lauritz også nevnt som Lars Mathiasen f.ca.1652 som sønn av Mathias Larsen (Lauritzen) i Åsgårdstrand som muligens var gift med datter av Albret Jensen Lang. Mathias var borger av Åsgårdstrand og eier av gården Store Stang. Lars var eier/bruker av Mellom Klopp i Ramnes ca.1688-1708 (Ramnes bygdebok). Gift 2.gang med Susanne Jørgensdatter Nordby, skifte sluttet 5/7-1708. To barn i dette ekteskap. I 1708 flyttet Lars til Tønsberg og døde der i 1709. Han benevnes som sagt både som Lars og Lauritz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.