Gå til innhold
Arkivverket

[#74775] Oppslag i bygdebok for Os, Hordaland, bind nr.3. Ole Nilsen Storum


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

En Ole Nilsen Storum giftet seg i Os 06.11.1757 med Magdela Jonsdtr. Ytre Lekven. Jeg er interessert i opplysninger om barna til Ole og Magdele. Jeg har grunn til å tro at de kanskje hadde to sønner som het Nils. Den jeg jakter på var trolig født rundt 1772 og giftet seg i 1794 med Karen Willumsdtr. De flyttet senere til Brevik i Askøy. Håper noen med tilgang til nevnte bok kan gjøre et oppslag for meg, slik at jeg kan få be/avkreftet min tro på at det er rette foreldre til Nils Olsen jeg har funnet.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Os-soga III s. 112, Storum 4Ola Nilsson Storum 1732-1788 g. 1757 Magdela Jonsdtr. Ytre Lekven 1727-1810. 7 barn, 5 levde opp.1. Marta f. 1757 g. 1790 Anders Røtting.2. Nils d.e. f. 1761 g. Lisbet Halvardsdtr. Røtting f. 1759.3. Brita f. 1766 g. 1791 Anders Ytre Haugland.4. Guro f. 1769 ugift.5. Nils d.y. f. 1772 g. 1794 Kari Villumsdtr. Ytre Haugland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Godt Nytt År Kjell-Arne.Og hjertelig takk for rask respons på mitt spørsmål. Det bekreftet de funn jeg hadde gjort. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.