Gå til innhold
Arkivverket

[#74777] Jesper Gram døper datteren Anne Elisabeth i okt 1706 i Bragernes kirke i Drammen


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Sidene for dåp manger i kib, men jeg fant Jeaper Grams navn blant 'Introduserte', nest nederst på venstre side.LenkeKan noen fortelle meg hvem hans kone var, eller henvise til kilder hvor jeg kan finne ut noe mer om disse, stilling mv. (Mulig er vel Jesper dansk).Anne E. gifter seg i 1730 med Nils Ellefsen Huus i Bragernes, er også veldig interessert i informasjon om ham.Ville sette stor pris på hjelp til å komme videre her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Kan dette være Jesper Gram, bartskjær og statskirurg i Bragernes i Drammen ? Se ellers denne Gram-oversikten [url="http://www.genealogi.no/nst_reg/g/g2.htm>http://www.genealogi.no/nst_reg/g/g2.htm Det er flere Jesper Gram, men jeg tror far til Anne Elisabeth er Jesper Pedersen Gram f. 1650 i Eidsvoll og død 1720 i Bragernes gift med Susanne Jensdatter Hofgaard f. 1672, død 1716 i Bragernes (iflg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Lyngstad

Jeg har sett litt i Bragernes Ministral bøker ( skannete kirkebøker) Jeg har til nå funnet 4 barn til Niels Ellefsen. Anders døpt 12.04.1731 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8449&idx_id=8449&uid=ny&idx_side=-331>Lenke Jesper døpt 16.07.1733 Lenke Maren døpt 29.10.1735 Lenke Søren døpt 07.01.1738 Lenke Vielsen til Anne Elisabeth Gram og Niels Ellefsen LenkeJeg er også interessert i mer opplysninger om Søhren Nielsen Huus som er nevnt i et skifte fra 1797.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Niels Ellefsen er Niels Ellevsen Huus, korrekt gift med nevnt i (2) (PS. Jeg har ikke sett på de omtalte lenker og kan ikke gå god for disse forøvrig). Nevnte Niels vil jeg komme tilbake til gjennom hans kone Maren Larsdatter (1704-1728) og tema 74763 som jeg ikke har rukket å svare på ennå. Tror han hadde 7 barn i ekteskapet med Anna Elisabeth Gram; Randi, Kierstine Margrethe og Niels født 1740-42-46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Litt pirk ( jeg regner med at Leif har skrevet av en av lenkene som igjen har skrevet av FS ). Anne Elisabeths fødselsdato er ukjent, døpt i Bragernes 02.10.1706 og begravet (ikke død) 14.04.1778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg har kikket litt på lenkene, artikkelen i NST 24 fra 1973 er i sin helhet bygget på sekundærkilder skal man tro henvisningene - sekundærkilder av vekslende kvalitet. De 27 sidene bør leses kritisk om man ønsker en korrekt oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk til Geir for gode råd. Jeg reiser utenlands i morgen tidlig - skal sette meg skikkelig inn i dette som her er skrevet - samt se på tema 74763 som jeg ikke var oppmerksom på når jeg er tilbake. Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.