Gå til innhold
Arkivverket

[#74782] Familienavnet Geen i Ibestad - 1801-tellingen


Gjest Inger Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eide

Er det noen som kjenner opphavet til disse personene som står oppført i Ibestad i 1800-tellingen?Joachim Christian Geen, en læredreng 23 år, skomakerlære.Ørgina Margrethe Geen, logerende enke 53 år.Johan Geen, logerende, 25 år.Mener å huske at det var antydet at de kom fra Bergen i Hilmar Eriksens bok om Astafjord. Det er mulig at jeg husker feil. Ved søk i Bergen finner jeg ingen Geen og i 'Søk i alle basar' dukker de samme personene opp i Astafjord. Lurer på om navnet kan være feilskrevet/mistolket. Er det noen som vet noe om disse personene eller har forslag til alternative utgaver av navnet? Her er en lenke til førstnevnte Geen: Joachim Christian LenkeIE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Kan dette være Ørgina Margrethe Geen, nederst til venstre?Her er mannens navn stavet Geehn.Kildeinformasjon: Troms fylke, Bjarkøy, Ministerialbok nr. 1 (1758-1797), Kronologisk liste 1768, uten sidenr. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9655&idx_id=9655&uid=ny&idx_side=-40>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Godt nyttår og tusen takk til dere to for oppklaringen av navn og kildehenvisninger - nå har jeg familienavnene som jeg trenger for videre leting.Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.