Gå til innhold
Arkivverket

[#74783] Foreldre og fødselssted til Elgur Pauline Trygvesdatter Halvorsen


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Elgur Pauline ble født 27.4.1920 (se tema 74731 - nr 80) Hennes far heter Trygve Halvorsen, og hun gifter seg i Vaterland kirke den 6.11.1937. Er det noen som vet hvor hun ble født, døpt eller hvem moren var? På forhånd takk! Mvh Kathe T. Røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei igjen. Du skjønner at det var bare en treff at en slekning av meg fant dette giftemålet i kirkebok for Vaterland. Denne Hans Oliver som Pauline giftet seg med er nok sønn av en av min bestemors brødre. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Hei! Det kunne være interessant å høre om du vet hvorvidt Elgur og mannen fikk barn og hva de het. Det hender fadderne er nære slektninger. Mht. min onkel Trygve : han ble aldri gift - var sjømann hele sitt liv og endte sine dager rundt 1965/70. Jeg har fortsatt en stor fin amerikadukke som jeg fikk av ham som 4-åring. Det var stort det,rett etter krigen.Her må vi nok ellers satse på noen 'som vet' Jeg går ut fra at du har forsøkt deg på kirker mht dåp.Mvh Kathe T. Røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg har nok tenkt på dette med at de kunne ha fått barn, men takket være dette personvernet,har vi ingen muligheter til å finne ut det, da kirkebøkene er sperret ved 80-år. Giftemål derimot er fritt fram å lese. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Er det noen som kan si om alle kirkebøkene for Oslo er utlagt, eller hvem som evt. mangler ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.