Gå til innhold
Arkivverket

[#74786] Bastine Kristoffersdtr.f.1745 d.1785 Aurskog.


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Johanne Berget

Kan noen hjelpe meg med dette? Bastine var gift med Anders Halvorsen Nygaard f.1731 d.1812 De ble gift 11/3 1765.Anders var eier og bruker av plassen Nygaard. (Selvryddingsplass) De hadde en datter Kari, men jeg finner henne ikke i kirkeboka for Aurskog . Hvem var foreldrene til Bastine ? Anders og Bastine bodde kanskje der.Vennlig hilsen Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden du vet dato for vielse kan du kanskje også legge inn lenke til vielsen. Jeg finner ikke noen vielse i Aurskog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Berit spør hvor har du vielsesdatoen 11/3 1765 fra, det samme spørsmål stiller også jeg. Anders og Bastina ble nemlig trolovet i Vinger kirke 27/12 1773, viet i den samme kirke 17/1 1774. Anders Halvorsen var da på Overud gård i Vinger og Bastine er født på Nesteby gård i Vinger. Forlovere var Ole Gjøsegården og Syver Østbøl (Ausbøl), som i dag er inlemmet i Skinnabøl gård. Bastinas foreldre er: Christopher Jørgensen og Helene Olsd. på Nesteby gård. (Vinger bygdebok I side 75, det står Bastian i bygdeboka)Er det Kari Nygård som bar et barn til dåp i Aurskog du fortsatt er på leit etter? Hun var ikke mor til barnet, selv om det står at hun bar barnet frem til dåp. Bastina og Anders hadde ingen barn til dåp i Vinger før de flyttet til Aurskog. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei Berit og Finn.Det kan nok ikke være Anders og Bastine som er foreldrene til Kari Nygaard .Jeg fant ekteskapet på nyttige lenker.Dette er et stort problem!Vennlig hilsen Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Enkemann Anders Pedersen Nygård og Karen Paulsdatter Fjuk viet 1/1 1776. Det er antagelig denne Karen som er skrevet for Kari Nygård da hun bar et barn til dåp i Aurskog kirke. Hun er da gift med Anders Pedersen som var enkemann. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.