Gå til innhold
Arkivverket

[#74793] Johanna Gabrielsdatter og Kristoffer Benjaminsen Skaftnesmoe, Strinda


Gjest Eva Hjelen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Hjelen

Hei, Jeg skulle gjerne finne dødsfallet til disse to. Begge er født i Hemne, Sør-Trøndelag. Johanna Gabrielsdatter født 4. juli 1848, hun flytter med sin mor til Aure, kofirmant der i 1863. Hun får et uegte barn i 1873, Albert Endresen. Hun gifter seg i 1880 med Johan Andersen Sponland, blir enke i 1894. Kan ikke se at disse to har barn sammen.Johanna gifter seg for andre gang i 1899 med Kristoffer Benjaminsen Skaftnæsmo. Det er begges andre ekteskap. Kristoffer Benjaminsen hadde tidligere vært gift og hadde flere barn i Kolvereid.Ved folketellingen 1900 finner jeg de begge på bruket Bjerglye i Strinden herred i Sør-Trøndelag. Da er Johanna 51 år og Kristoffer 53 år gammel.Er det noen med lokalkunnskap som kan lede meg til riktig kirkebok, evt. har truffet disse to i et annet sted.Johanna Gabrielsdatter er min oldefars halvsøster.Mvh Eva Hjelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Takk Karin! Forstår no kvifor eg ikkje fann dei. Søkte med Gabrielsdtr og Benjaminsen som etternavn.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Hjelen

Hei, Takk til Karin som hentet opp lenke. Tenkte meg ikke om da jeg refererte til 1900-tellingen. Håper noen kan hjelpe meg med å finne dødsfallet til disse to, Johanna spesielt. Sønnen Albert Endresen utvandet til Canada/USA, og er antageligvis ikke noe 'hjelp' i denne forbindelse. Mvh Eva Hjelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Hjelen

Randi - tusen takk skal du ha! Har lite erfaring med tilgjengelige muligheter for Trondheim, så jeg tenkte ikke engang på å søke. Og så var navnet skrevet på en ny måte - igjen :-) Da tenker jeg at skal bla meg igjennom dødsfall i Trondheim - Hospitalet - for å se om jeg kan finne Kristoffer. Fortsatt ha en fin slektskveld. Eva i Molde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.