Gå til innhold
Arkivverket

[#74816] Tyding av tinglysingsdokument


Gjest Jan Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sandbu

24. Fæsteseddel. Jeg underskrevne Niels Monsen Mulen gjør vitterligt: at have stædetog fæstet ligesom jeg herved fæster og stæder til Niels Knudsen for hans og HustruesLevetid et under min eiende Gaard Mulen matr No 66 i Echangers Skibrede belig-gende Plads kaldet Træet(?), deraf den østre Halvedeel, paa Vilkaar af at han paabedste Maade rydder og dyrker samme, til de Kreature han kan vinterføde paaden ommeldte Halve deel af Pladset skal han i Gaardens øvrige Udmark have friHavnegang, ligesom han og der maa tage den fornødne Brændsel af Einerog Furre, dog maa han ikke uden i Nødsfald tage Brændet i den Deel af Ud-marken der ligger Pladset nærmest. De Huse der staar paa Pladset ere Fæsterensog forblive hans og Arvingers Eiendom. I aarlig Afgift betaler han 4- fire - Ort der erlægges hvert Aars Michaeli samt holder Gjerdet fra Smalehuset til Søen i forsvarlig Stand vedlige: Til Opfyldelse af Foranstaaende harhan paa Duplicatet heraf at meddele mig sin [......alforpligtelse).Bernæstangen den 29 November 1841. Niels Monsen Mulen m.f.P. Til Vitter-lighed K. Aarsæth Heiberg. Betalt Skr: 1r Thingl 1r 8s Holm # Denne Gjen-parts Overeensstemmelse med den mig meddelte Fæsteseddel attestereshvorfor jig herved forpligter mig til i alle Dele at holde og efterkomme Fæste-seddelens Indhold under mit Fæstes Tid(?). Utsupra Niels Knudsen m.f.P.Til Vitterlighed K. Aarsæth Heiberg. Betalt Skr: 1r Thingl 1r 8s Holm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.