Gå til innhold
Arkivverket

[#74823] Johan Kåsa - Kven var han?


Gjest Åse Emilie Øy
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Berit Sternang

Veldig fint at du legg inn alt du veit om han.Eg er ikkje noko særleg kjent i dette området. Men når han i tillegg til Skafså har sagt han er frå Bandak, då lurar eg på om det kan vera i området rundt Bandaksli. Bl.a. er det noko som heiter Kåsaodden i dette området. Bandak er vel egentleg vatnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Emilie Øy

Har fått tilsendt eit kart, der både Bandak(eg trudde også Bandak var vatnet),Bandaksli, Skafså og Dalen er komen med. Legg merke til i mitt siste innlegg, det står 'Var født der i 1881 på Kåsa, nærmest en plass å kalle.' Det er tydeleg at han har namnet sitt etter denne plassen. Når det gjeld kommunegrenser, kretsgrenser etc., om det heiter Skafså, Mo etc, så kan dette skifte med tida, både formelt og kva folk seier i den munnlege kulturen. Men der må vere ein plass på vestsida av Bandak ein stad som heiter Kåsa. Vi nærmar oss der han er ifrå. Men korleis finne familien, når det ser ut som han ikkje er døypt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Berit,Hvorfor nevner du Bø (Skafså)? Det BØ du snakker om er i Midt-Telemark, mens Skafså ligger i Tokke, 80-90 km fra Bø.Tokke kommune består av de tidligere kommunene Mo og Lårdal som ble slått sammen i 1964. Skafså ligger i Mo, og Bandak ligger vel midt imellom Mo og Lårdal. Begge beskrivelsene på Johans fødested; Skafså og Bandak i Mo, viser til omtrent det samme området, nemlig området syd-vest for Bandak i Tokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk Harald for at du vekket meg opp av villfarelsen, og jeg beklager Åse Emilie. Jeg sjekket først at det var snakk om Mo, men hvordan jeg deretter har klart å rote meg bort i Bø vet jeg faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Det ligger en liten plass som heter Kosaodden ved Bandak like øst for gården Lauvik. Det ser ut som om det er et lite jorde der, og dette kan vel være en plass under Lauvik. Jeg kjenner de som eier gården Lauvik, og kan kanskje ta en prat med dem i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Hei Bente,Dedt ser ut til at vi kommer inn på samme sted. Husmannsplassen Kaasi, som du har funnet frem til, ligger ganske riktig under gården Lauvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Eg har laga eit kartbilde i jpg format men veit ikkje koss ein får lagt det inn her Har sett bilder rett som det er her på debattar må vere ein finesse som oss vanlige ikkje kjenner til ??? Ein annan måte er om Benn Limann legg inn den kart-lenka du sendte til meg *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Knutsen

På side 347 i Mo Bygdebok, Skafså sokn av Steinar Marvik kan en lese følgende:Sliperiarbeider Johan Olavson Kosi frå Skotfoss fekk eit barn med Signe Emilsdatter Gøbel (1905) frå Verket 64 a. Born: a. Astrid Kristine 1922. I boka er det listet opp mange som hadde arbeid på Åmdals verk. Her skulle være flere indisier som peker mot Johan Kåsa.Vennlig hilsen Bernt K.K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Knutsen

Som jeg prøvde å antyde er dette en som jobbet på Åmdals verk og forfatteren skriver; FOLKET PÅ VERKET Opp gjennom tida har det vore eit stort og ukjent tal arbeidarar på Verket. Dels budde dei i brakkar på Verket, dels på husmannsplassa på gardane ikring. Av praktiske grunnar vil berre familier som har sett spor etter seg i kyrkjebøkene med døypte, vigde eller døde verta nemde. Desse er sett opp alfabetisk etter fornamnet på den mannlege hovudpersonen i familien. Deretter følger det så en lang liste med 366 navn hvor altså Johan har nr.138.Vennlig hilsen Bernt K.K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Emilie Øy

Johan kom ein gong til å fortelje om søskena sine. Dei var tre gutar, Johan, Olav og Halvor. Og så var det ei jente som heitte Birgit. Alle gutane var svarthåra, men jenta var raudhåra. Han lo når han fortalde dette, syntest det var ei artig historie. Dette var tydelegvis noko han hadde fundert over. Korleis i all verda kunne det gått til at han hadde fått ei raudhåra syster, når alle dei andre var svarthåra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Emilie Øy

Syntest det var for vanskeleg p.g.a. at det kunne vere veldig mange år å sjekke. Vi brukte også eit stort område for å sjekke Johan. Eg tenkte helst at nokon av dei andre kan vere registrert seinare i livet, på normal måte. Det er vel sannsynleg at dei var buande i Telemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** nå har eg fått tips om koss legge inn eit bildeBenn - din lenke var grei - men her er innsjøen Bandakmed omegn direkte som eit bilde i jpg format.*** mvh kse ***

bilete8300.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** avslutninga mitt forr. innlegg ikkje heilt grei - derfor - vil eg sei god natt ikkje minst til Åse som har starta denne jakta på vår felles kjenning Johan Kåsa.***mvhkse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Emilie Øy

Etter det eg forstår er Kåsa ein plass under garden Lauvvik, som ligg midt i bildet. Johan klarte å fascinere mange då han levde, men at han klarer å vekke så stor interesse nå, det er ganske utruleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Av en kjenning på Dalen fikk jeg opplyst at kultursjefen i Tokke, Arne Torfinn Aabø, har greie på mangt og mye fra gamle tider i Tokke-området. Kanskje det ville lønne seg å ta en telefon til ham ?Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Emilie Øy

Til Harald FlatenNå heiter kanskje garden Lauvik, og ikkje Lauvvik som eg har skriva? Men Lauvik er kanskje ei munnleg forkorting?Har eg forstått det rett, når Kåsa i dag er eit jorde som høyrer til garden? Det har då aldri vore skilt frå? Og det er ikkje hus der?Han som eig garden - han har kanskje kunnskap både om plassen Kåsa og folket som har budd der? Eg er blitt litt interessert i historia til plassen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Det er ikke meningen min å avspore debatten, men fra midten av 1900-tallet og utover var det en dyktig botaniker på Østlandet som het Jon Kaasa. Kunne det være en slektning av Johan Kåsa, eller er det flere steder som heter Kåsa i Østlandsområdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Brukar vi Statens kartverk og Norgesglaset, så kan vi finne Kåsabekken og Kåsi ganske rett inn for Kåsaodden. Men her kan ha vore fleire plassar som heitte Kåsa. Kanskje lurt å ringe til Aabø du fekk tips om 45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.