Gå til innhold
Arkivverket

[#74823] Johan Kåsa - Kven var han?


Gjest Åse Emilie Øy
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Flaten

Garden heter i dag Lauvik, men er tidligere skrevet på mange måter. (46)Jeg var i går i kontakt med Tove Lauvik, som idag eier den Lauvik-garden (det er tre garder) som er nærmest Kåsa. Hun skulle prøve å finne ut noe mer om menneskene som bodde på Kåsi i slutten av 1800-tallet.I FT1900 Lenke ser det ikke ut til at noen av navnene passer med Johan og hans søsken, så hvis dette er riktig plass har de nok flyttet herfra.Siden vi ikke finner Johan i kirkeboken for Mo i 1881, tenkte jeg at han kanskje var født et annet sted i Vest-Telemark, og så flyttet til Kåsi som barn. Jeg har gått igjennom alt som finnes av kirkebøker på Digitalarkivet fra disse områder uten å finne noe som passer med fødselsdatoen. Heller ikke i dissenterprotokollen finner jeg ham.Det ser ut som om dette blir vanskelig hvis ikke de som bor på Lauvik, eller Aabø kan bringe litt lys over saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Til Finn (37): Kåsa med varianter er et ekstremt vanlig plassnavn ihvertfall i Telemark. I min egen database som dekker Solum og Holla herreder noenlunde fullstendig ned på plassnivå, har jeg 37 forekomster av dette navnet. Frekvensen er nok ikke mindre i nabobygdene, og ligger dermed trolig på rundt 15-20 plasser pr. prestegjeld i dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

PS: Når jeg tar med sammenstillinger som Mælumkåsa, Hustvetkåsa etc. får jeg hele 60 tilslag. Så jeg oppjusterer anslaget mitt til rundt 30 plasser pr. prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Takk til Leif for den opplysninga.Ser at eit søk på Kåsa/Kaasa i telefonkatalogen gjev ei mengd med treff, storparten i Telemark. Så da er det vel neppe slik at same slektsnamn medfører slektskap, i og med at Kåsa/Kaasa er så vanlig i dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Aaris

Hvis man i utgangspunktet skal tro Johan på ordet ''Johan er opprinnelig fra Bandak i Mo i Telemark, forteller han. Var født der i 1881 på Kåsa, nærmest en plass å kalle.'Så er det jo ingen andre plasser enn MO å søke i, det er også en hel del Kaasa'er fra Telemark som emigrerte!Man kan jo undre seg, hadde han ingen kontakt med søsken/familie?Hva står i dødsannonsen?Det skal jo også være skiftet etter han uanset om han intet eide, men det er det vel sperrefrist på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Emilie Øy

Johan var heilt aleine. Det er poenget - det er derfor det er spennande å prøve å finne ut kven han var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Nå har jeg snakket med Tove Lauvik. Det viser seg at det er mange Køsi i området mellom Bandak og Skafså. Det finnes Køsi-plasser under gårdene Brokka, Seltveit, Eikeland, Jordet, Kjestveit, Bergland, Øvre Bergland, Bekkerud, Åmdals Verk og Lauvik. Hun gikk gjennom bygdeboken for Mo under de nevnte plassene, men fant ikke noe som ligner de navnene vi har på Johan og hans søsken.Jeg tok en telefon til Arne Torfinn Aabø, tidligere kultursjef i Tokke. Han er ivrig slektsgransker, og skulle se litt på dette spørsmålet. Han tipset meg om at Eva Mandt har lagt ut folketellingen for 1891 for både Mo og Lårdal på digitalpensjonatet.Jeg finner bare to personer født i 1881 i disse tellingene som heter noe med Johan, nemlig Karl Johan Nielsen og Karl Johan Henrikson. Begge bor på Verket, ikke på husmannsplass.Det finnes en Johan Edvard Anderson f. 1880 i Mo, en Johan Bernhard Larsson f. 1880 i Kvelde, og en Johan Olafsen f. 1882 i Lårdal. Den sistnevnte bodde sammen med sin far Olaf Olafsen fra Kongsvinger og sin mor Gurine Gulliksdatter fra Seljord, samt sine søsken Olaf, Anne, Gonleik, Hans og Birgit. Her er det jo flere søsken som stemmer med 'facit', det mangler bare en bror med navn Halvor. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=1891laar&gardpostnr=480&merk=480#ovre>LenkeI kikeboken ser vi at Johan er født 15/12-1882, og det er halvannet år for sent, så det er vel ikke denne karen vi er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Emilie Øy

Veldig mange slags takk for innsatsen! Her var det mange Køsi-plassar, ein av dei er nok den vi leitar etter. Det var flott at Arne Torfinn Aabø kjem på banen med sin store kunnskap. Det blir spennande å sjå kva han kjem fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne T. Aabø

Gildt å bli kasta på banen. Eg hev vore borti mange vanskelege spørsmål i samband med slektsgransking, men dette er noko av det verste. Eg bur i Lårdal midt for Bandakslid og er nokså godt kjend i området. No hev eg bruka nokre morgontimar på denne saki, men hev ikkje noko nytt å koma med. Eg vil berre nemne at Johan er ikkje noko vanleg namn i Vest- Telemark, kan kanskje peike mot innflytjing i samband med arbeid ved gruvene på Åmdals Verk. Derimot er Olav, Halvor og Birgit typiske namn herifrå. Folketeljingi 1891 gjev ikkje noko løysing. Hadde han kontakt med nokon i Skafså? Kanskje gamle skuleprotokollar kan føre oss nærare ei løysing. Då kan IKA ( interkommunalt arkiv ) på Kongsberg hjelpe? Eg skal sjølvsagt undersøkje nærare. Spanande!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Kanskje han har endra fornamnet frå Jon til Johan når han kom til nedre Telemark, det var ikkje uvanleg at dei 'forfina' namnet sitt ved flytting til andre område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Emilie Øy

Hei Arne Torfinn!Godt at du vil vere med oss. Vi treng deg her. Det er ei heilt utruleg interesse som er vist for å prøve å finne Johan. Det er vel slik at han ikkje er døypt, og at det dermed er i ferd med å stoppe opp for oss her.Eg er heilt sikker på at Johan hadde fått undervisning, så eg trur du vil finne han i ein gammal skuleprotokoll. Problemet er vel helst om protokollen fortsatt finnast.Elles er eg litt opptatt av kor lenge vi kan vere i dette forumet. Du har kome inn etter at debatten starta, og vi må prøve å hjelpe deg til å få den tid og ro du treng til å jobbe med saka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Dette er Johan Kåsa. Her er han over 80 år gammal.Fotograf: Godtfred Lorentsen.( Eg tvilar bildet vil hjelpe oss - men allikevel )*** mvh kse ***

bilete8315.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne T. Aabø

Nei, dette er litt av ei gåte. Kan hende me må avvente folketeljingi for 1910. Ho vert tilgjengeleg på digitalarkivet frå 1. desember i år og kan søkjast på då. Då er det kanskje von om at me kan få greie på farsnamnet, om han hadde fleire førenamn og andre relevante opplysningar. Eg skal undersøkje litt meir dette med skuleprotokollar. Leiaren av IKA Kongsberg er Steinar Marvik som hev skrive bygdebøkene for Mo, Skafså og Fyresdal. Han er imøtekomande for slike spørsmål. Eg kan også snakke med eldre folk i dette området i Skafså. Men det kan ta litt tid, då desse gamle ofte er så tunghøyrde at dei er vanskelege å snakke med i telefonen. Elles: Er det ikkje nokon av dei eldre i Åmli som hadde såpass kontakt med han at dei veit noko meir, t.d. kor det vart av syskeni hans, foreldri hans m.m.I går saumfor eg folketeljingi for Skafså for 1891 og 1900, men eg trur snautt at han og familien hans finst der då. Elles var det vel svært sjeldan at born ikkje vart døypte på denne tidi, i alle fall dei med bygdebakgrunn. I går leita eg også etter gravsteinen hans på DIS, kyrkjegarden i Åmli. Denne kyrkjegarden er registrert, men eg kunne likevel ikkje finne han. Kva skal eg søkje etter.Ja, ja, me lyt leite vidare. Før eller seinare finn me nok ut av det. Eg hadde tidlegare ei sak der eg leita i fleire år, men gav til slutt opp. I sumar kom eg brått over løysingi heilt tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Emilie Øy

Dersom ingen har noko meir å kome med, er det kanskje tid for å avslutte denne debatten. Dersom nokon skulle kome over noko seinare, ville eg gjerne få vite om det.Takk for innsatsen!mvh Åse Emilie E-post: emilie@aamli.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Finst gravstøtta idag, eller er grava sletta?Ser heller ikkje ut til at dødsfallet er innmeldt til skifteretten. Finn han iallefall ikkje blant dødsfall 1947-2001, men er usikker på om dette reg. er fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Verner Wennerberg

Fant dette i et blad for noen år siden, har leitet fælt, og endelig fant jeg det. Jeg tror du må klikke på bildet for å få det større? Mvh O.V.W.

bilete8326.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** det er sjølsagt Åse som må svare på dette- eg har nok bare truffe han då eg ein gong reparerte ein radio for han - (det var mitt yrke) Men eg har eit lite tillegg som kanskje knytter han til Bandak, der dei fleste har konsentrert seg om. Ein altmuligarbeidar frå Treungen fann kona si på Barskor nær Lauvvik - og familien hans sa at denne Nils ofte vitja Johan i jernbanevogna hans. *** mvh kse ***ps maken til oppslutning frå dykk alle er heilt eineståande for oss - Det skal snart skrivast Åmli bok for dette distriktet - og sjølsagt må Johan med der. ds ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Denne jernbanevogna har vel då truleg stått plassert uti Treungen.Det at vi ikkje finn han i 1900, kan kanskje vera at han ikkje har fast husvære, men bur i denne jernbanevogna eller i ei tømmerkoie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** Tala nettop med ein son av han som var lensmann på den tida - far hans kjøpte også vogn - desse var smalspora - Treungenbanen blei breispora ca 1948 - og truleg skjedde kjøpet litt før midten av 50 åra. Før dette budde han på gard på Øy - men det er Åse's departement. *** mvh kse ***

bilete8331.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.